Home » Știință » S-a descoperit a doua planetă activă din punct de vedere tectonic din sistemul nostru solar

Publicat: 28.09.2016
Până de curând, Pământul era singura planetă din sistemul nostru solar ce îndeplinea trăsăturile pentru a gâzbui forme de viaţă.

Dar NASA a descoperit dovezi care atestă faptul că planeta Mercur are o activitate geologică similară. Acest lucru s-a descoperit datorită imaginilor capturate de nava spaţială MESSENGER, ce a urmărit planeta vreme de 18 luni.

Fotografiile au arătat ceea ce pare să fie nişte resturi, ce i-au făcut pe oamenii de ştiinţă să creadă că aceste modificări sunt recente.

Acest fapt sugerează că Pământului nu mai este singura planetă activă din punct de vedere tectonic.

“Vârsta tânără a acestor resturi înseamnă că Mercur este, alături de Pământ, o planetă activă din punct de vedere tectonic, răcindu-se în interior,” a spus Tom Watters, cercetător la Muzeul Naţional Aero-Spaţial din Washington, DC.

Schimbările pot fi observate aici:

Vestea proastă este că, deşi există aceste schimbări, Mercur rămâne o planetă nelocuibilă, mai ales din cauza temperaturilor foarte scăzute.

Totuşi, faptul că planeta a suferit o seria de schimbări din punct de vedere tectonic, acesta este un semn că poate exista o altă lume dincolo de sistemul nostru solar.

Echipa analizează în continuare activitatea magnetică a planetei Mercur pentru că au existat cutremure, la fel ca pe Pământ.

“Din acest motiv o explorăm,” a spus Jim Green, om de ştiinţă NASA. “De mulţi ani, oamenii de ştiinţă au crezut că planeta Mercur a fost activă tectonic în trecutul îndepărtat. Este fascinant să crezi că o planetă mică precum Mercur – de mărimea Lunei – este încă activă.”