Home » Stiinta » Premieră mondială! Gene modificate printr-o metodă revoluţionară, testate pe oameni

Anamaria Iosif 11.18.2016
Oamenii de ştiinţă chinezi au devenit primii din lume care au reuşit să injecteze în organismul uman celule care au fost modificate genetic cu ajutorul revoluţionarei tehnici CRISPR/Cas9.

Aceste celule au fost injectate pe data de 28 octombrie de către o echipă de la Universitatea Sichuan din Chengdu, injectare ce a făcut parte dintr-un proces de testare împotriva cancerului la plămâni, iar experţii sunt de părere că poate declanşa o cursă între SUA şi China în domeniul biomedical.

Această tehnică de modificare a genelor este gata să revoluţioneze modul în care sunt tratate bolile. Această metodă funcţionează ca o pereche de foarfece moleculare, genele noastre putând fi înlăturate sau pot fi adăugate altele noi. De când potenţialul acestui sistem a fost descoperit, în 2012, a fost testat doar pe animale, iar în luna ianuarie a acestui an, a avut succes în tratarea distrofiei musculare în cazul şoarecilor. Însă, acum este prima dată când aceste celule modificate au fost injectate în organismul uman.

Acest eveniment a avut loc la Spitalul Chinei de Vest, la care au participat pacienţi bolnavi de cancer de plămâni în stare avansată. Cercetătorii au extras celulele imune ale pacientului dintr-o probă de sânge şi apoi a fost utilizată metoda CRISPR pentru ca genele conţinute de acesta să nu mai funcţioneze. Genele care au stopat avansul proteinei PD-1, care, de obicei, încetineşte sistemul imunitar şi oferă ocazia cancerului de a se dezvolta rapid au fost recoltate, studiate în laborator şi, ulterior, injectate înapoi, în organism. Dacă acestea vor prolifera în organism, vor distruge celulele canceroase.

Este încă devreme pentru a se oferi o concluzie clară, dar îndrumătorul acesti studiu, cercetătorul Lu You, a afirmat că tratamentul funcţionează bine, iar pacientul este pregătit pentru a doua injecţie. Scopul echipei este acela de a trata 10 pacienţi, cărora urmează să li se administreze între 2 şi 4 injecţii.

Chinezii nu sunt singurii care au plănuit să folosească această metodă pentru tratarea cancerului. SUA au iniţiat un proiect similar împotriva diferitelor tipuri de cancer, care urmează să fie iniţiat la începutul anului 2017. Mai mult, China intenţionează să demareze încă 3 astfel de studii planificate pentru martie 2017. Experţii sunt de părere că, astfel, apare o cursă conflictuală între SUA şi China în domeniul biomedical.

E parte din tine, dar nu-ţi aparţine: 10.000 de gene umane sunt brevetate!

Cum transformi o celula a pielii intr-un neuron functional