Prima pagină Stiinta

Ce se întâmplă când luăm antibiotice în exces

Redactia Descopera.ro | 11.20.2016 | ● Vizualizări: 3263
Cum afectează sănătatea antibioticele administrate în exces (Imagine:Arhiva Mediafax Foto)      antibiotice, bacterii, tratament, afectiuni, sistem imunitar, medicamente + zoom
Galerie foto (1)

Potrivit specialiştilor, antibioticele reprezintă medicamentele cu cel mai mare impact pe termen lung asupra sistemului imunitar, a celui digestiv şi la nivelul întregului organism, iar administrate în mod recurent sporesc rezistenţa corpului la infecţii şi scad în timp eficienţa altor tratamente.

La cel mai mic semn de răceală sau atunci când ne doare măseaua, dăm fuga la sertarul cu antibiotice ori la cabinetul medicului în speranţa să primim o reţetă care să cuprindă cele mai puternice medicamente pentru a ne lua durerea în cel mai scurt timp.



Însă, mulţi dintre noi nu ne oprim aici şi asociem orice mică durere de cap cu o imensă migrenă care nu-şi găseşte leacul decât într-un pumn de pastile. Astfel de gesturi nu rămân însă fără consecinţe, ţin să ne avertizeze specialiştii. Lupta cu bacteriile devine din ce în ce mai anevoioasă deoarece antibioticele creează un mediu propice dezvoltării de noi tulpini care nu mai pot fi îndepărtate cu medicaţia existenţă, scrie CSID.

În general, tratamentul cu antibiotice este administrat cu scopul distrugerii bacteriilor nocive ce atacă corpul însă, din cauza modului în care acţionează, acestea afectează întreg spectrul de bacterii prezente în organism, inclusiv cele benefice de la nivelul florei intestinale.

Deşi antibioticele sunt privite ca fiind o soluţie rapidă în cazul problemelor medicale persistente, administrate în mod recurent sporesc rezistenţa corpului la infecţii şi scad în timp eficienţa altor tratamente.

Iată câteva dintre problemele cu care ne putem confrunta atunci când facem abuz de antibiotice:

Afecţiuni ale stomacului - cel mai des întâlnite efecte negative ale antibioticelor (aproape 10%) sunt dezechilibrele digestive,  stările de greaţă şi ameţeală. Acestea sunt provocate de inflamaţii ale intestinului, ce apar ca urmare a dezechilibrului la nivelul bacteriilor saprofite aflate în stomac. Organismul îşi pierde astfel abilitatea de a  reţine apa  şi nutrienţii în corp, iar pacientul este supus unei stări cronice de deshidratare.

Citeşte continuarea în CSID

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI