Home » Stiinta » Descoperirea cercetătorilor germani: Găurile negre sunt, de fapt, doar nişte holograme

Autor: Anamaria Iosif 11.27.2016
Găurile negre sunt unele dintre cele mai misterioase elemente pe care astronomii le-au descoperit, iar un nou studiu susţine că acestea sunt doar nişte holograme. Ipoteza hologramelor a fost prima oară susţinută de către fizicianul Leonard Susskind în anii 1990, iar potrivit acesteia, din punct de vedere matematic, Universul are nevoie de doar două dimensiuni, nu trei, pentru ca legile fizicii şi ale gravitaţiei să funcţioneze aşa cum trebuie.

Fizicienii au afirmat că motivul principal pentru care nu putem afla ce se întâmplă cu materia odată ce a trecut de orizont şi a ajuns într-o gaură neagră se explică prin faptul că găurile negre nu reprezintă, de fapt, nimic, şi sunt doar nişte holograme.

Un grup de fizicieni conduşi de către Daniele Pranzetti, de la Institutul Max Planck pentru Fizică Teoretică, din Germania, a prezentat o nouă aproximare a cantităţii entropice existentă în găurile negre, iar calculele lor susţin această situaţie. Aceştia s-au concentrat asupra entropiei,  o proprietate fizică care explică ordinea sau, de ce nu, dezordinea. Potrivit celor spuse de către renumitul Stephen Hawking, entropia unei găuri negre poate fi relativă cu dimensiunea sa, dar nu şi cu volumul, iar acest lucru a fost cel care a încurajat primele gânduri cu privire la probabilitatea găurilor negre.

Pranzetti şi echipa sa au folosit o metodă teoretică numită Loop Quantum Gravity pentru a clarifica conceptul de gravitate cuantică. În fizica teoretică, gravitatea cuantică explică forţa gravitaţiei în acord cu mecanica cuantică, iar ceea ce ea produce se numeşte cuantă. Acumularea acestor cuante poartă denumirea de condensate, iar fizicienii au descoperit că, precum o multitudine de atomi, o gaură neagră formată din aceşti condensaţi ar putea avea aceleaşi proprietăţi, iar comportamentul şi efectul gravitaţional al acestora pot fi hotărâtoare în ceea ce priveşte studierea proprietăţilor fiecăruia în parte. Acest lucru înseamnă că nu putem să ne dăm seama ce se află în interiorul găurilor negre şi nu putem explica nici entropia. Tot ceea ce se presupune că ar conţine găurile negre poate fi, ipotetic, limitat, la două dimensiuni, fără a fi nevoie de o adevărată gaură.

Sursa: Physics – Astronomy

Cat de periculoasa este noua gaura neagra descoperita de NASA?

O stea magnetica pune in dificultate teoria gaurilor negre

Universul nostru se afla intr-o gaura neagra?

O gaura neagra imensa “vegheaza” la limita universului cunoscut