Home » Știință » O nouă aplicaţie poate determina virusurile cu care a fost infectată o persoană în timpul vieţii

Publicat: 15.12.2016
Oamenii îşi aduc aminte de bolile copilăriei pe care le-au avut sau de simplele răceli. Dar corpul uman ar putea suferi de o mulţime de infecţii de care nu ne dăm seama.

Cercetătorii au dezvoltat o metodă simplă şi ieftină numită VirScan care poate detecta virusurile cu care un pacient este infectat în prezent. precum şi virusurile cu care a fost infectat în trecut., totul poate fi aflat prin intermediul unei mici probe de sânge.

VirScan i-ar putea ajuta pe cercetători să înţeleagă mai bine cum combate organismul virusurile şi cât de mult durează efectele acestora. Pentru a testa un pacient pentru un anumit tip de virus, cercetătorii expun anticorpi din sângele pacientului la virusuri cu o anumită ,,semnătură moleculară”. În trecut, cercetătorii puteau testa pacienţii doar prin utilizarea unei probe de sânge pentru un anumit anticorp, pe rând, dar mulţumită secvenţierii genetice, cercetătorii pot utiliza noua aplicaţie pentru a testa pacienţii pentru sute de reacţii în acelaşi timp.

Experţii au testat probe de la 600 de indivizi din Statele Unite ale Americii, Thailanda, Peru şi Africa de Sud. După ce au observat 100 de milioane de reacţii ale anticorpilor, cercetătorii au determinat că majoritatea persoanelor au fost expuse la 10 virusuri în medie, iar unii avea anticorpi pentru 84 de tipuri de virusuri.

Sursa: Popular Science