Home » Știință » Rezerva, URIAŞĂ, de uraniu din ocean ar putea alimenta planeta cu electricitate pentru următorii 10.000 de ani

Publicat: 02.03.2017
Uraniul reprezintă un procent mic al particulelor din ocean, aproximativ trei părţi per miliard sau echivalentul unui bob de sare dizolvat într-un litru de apă.

Pe Pământ oceanul ajunge la o cantitate de 1,3 sextrilioane de litri. În această cantitate imensă se regăseşte foarte mult uraniu care ar putea fi utilizat pentru alimentarea cu energie electrică a locuinţelor, relatează Seeker

Japonia a început să dezvolte metode de extragere a uraniului din apă, Statele Unite ale Americii şi China urmându-i exemplul. În apă uraniul se află legat de doi atomi de hidrogen într-o moleculă numită uranil. Uranilul are o îsarcină pozitivă, aşadar în timpul încercărilor anterioare de extragere, experţii au profitat de acest lucru.

Pentru a capta uranilul, făşi lungi de plastic acoperite de o chimicală cu sarcină negativă (oxină) au fost scufundate sub apă timp de câteva luni pentru a absorbi uraniul. Apoi făşiile au fost aduse la suprafaţă şi puse într-o baie acidă pentru eliberarea uranilului şi regenerarea fibrelor pentru ca acestea să poată fi utilizate din nou.