Home » Stiinta » Veşti proaste pentru entuziaştii vieţii extraterestre. Sistemul solar nou descoperit, TRAPPIST-1, nu poate susţine viaţa

Alexandru Voiculescu 04.07.2017
Noul sistem solar descoperit, care include şapte planete şi o stea pitică numită TRAPPIST-1, a ridicat problema existenţei vieţii extraterestre, cu (probabil) planete cu apă lichidă şi climate temperate.

Echipa de cercetare de la Observatorul Konkoly din Ungaria, condusă de astronomul Krisztián Vida, a analizat luminozitatea stelei TRAPPIST-1 cu ajutorul datelor fotometrice ale misiunii K2 a telescopului spaţial Kepler al NASA, relatează Science Alert.

Pe o perioadă de 80 de zile, aceştia au înregistrat 42 de explozii solare, inclusiv cinci erupţii multiple (mai multe erupţii în cadrul aceluiaşi fenomen).

Cea mai puternică erupţie înregistrată a avut aproximativ aceeaşi intensitate ca evenimentul Carrington din 1859, care, dacă s-ar întâmpla în zilele noastre, ar devasta sistemele de comunicare globale.

În sistemul solar învecinat se întâmplă o dată la 28 de ore, ceea ce înseamnă un bombardament constant de radiaţii solare extrem de puternice. Acesta ar distruge orice atmosferă, făcând dificilă chiar şi existenţa formelor de viaţă primitive.

De asemenea, câmpul magnetic al Terrei protejează planeta de cele mai dăunătoare radiaţii, dar este greu de crezut că o planetă din TRAPPIST-1 ar avea un câmp magnetic încât să reziste radiaţiilor mult mai puternice ale stelei vecine.

Evan Gough, un membru al echipei, a sugerat că „planetele ca cele din TRAPPIST-1 ar avea nevoie de magnetosfere de zeci sau chiar sute de Gauss, pe când magnetosfera Pământului este de doar 0,5 Gauss”. Aşadar, este aproape imposibil de crezut că o planetă, eventual una de dimensiunea Terrei, să aibă un asemenea câmp magnetic.

Singura veste bună este că acest studiu nu a fost încă publicat, iar din această cauză rezultatele pot fi inexacte.

Noi informaţii spectaculoase despre sistemul TRAPPIST-1, unde se află cele şapte planete asemănătoare Pământului