Home » Știință » Noi analize ale datelor Staţiei Spaţiale Internaţionale indică prezenţa materiei întunecate

Publicat: 16.05.2017
Antiprotonii care curg spre Terra pot indica existenţa materiei întunecate. Spaţiul cosmic abundă de particule cunoscute drept radiaţii cosmice. Aceste particule includ protoni şi antiprotoni. Deşi aceştia din urmă pot fi produşi în urma coliziunilor dintre particule, alţii ar putea apărea atunci când particulele de materie întunecată se anihilează una pe alta.

În două lucrări recente din Physical Review Letters, două echipe de cercetare din Germania, respectiv China şi Taiwan, au analizat antiprotonii detectaţi de alpha Magnetic Spectrometer, localizat pe Staţia Spaţială Internaţională, relatează Science News Magazine.

Atunci când contribuţia materiei întunecate a fost inclusă în predicţia cantităţii de antiprotoni, calculele s-au potrivit mai bine cu datele, indicând ideea că unii antiprotoni pot proveni din anihilarea materiei întunecate.

Rezultatele sunt de asemenea în concordanţă cu un alt indiciu al existenţei materiei întunecate: o saturare de radiaţie, cunoscută sub numele de radiaţii gamma din centrul galaxiei. În acest sens, astrofizicianul Dan Hooper, care nu a fost implicat în studiu a precizat că „poate fi vorba de doar o coincidenţă, dar că arată încurajator pentru mine”.

Prima imagine cu materia întunecată din Univers? Fizicienii nu au o explicaţie pentru ce au văzut în centrul galaxiei noastre

Cercetătorii au reuşit să măsoare cantitatea de materie întunecată pe care o pierde Universul

O echipă de savanţi unguri răstoarnă o ipoteză veche de 100 de ani ce priveşte teoria relativităţii a lui Einstein: energia întunecată nu există

Universul continuă să îi uimească pe oamenii de ştiinţă! În spaţiul cosmic există un număr extrem de mare de găuri negre. Ce se întâmplă cu ele?