Home » Stiinta » Avertismentul astronomilor: riscul impactului cu un asteroid este în creştere

Avertismentul astronomilor: riscul impactului cu un asteroid este în creştere

Alexandru Voiculescu 06.09.2017
Avertismentul astronomilor: riscul impactului cu un asteroid este în creştere
O echipă de astronomi din Cehia au descoperit un nou grup de corpuri cereşti care vor intersecta Pământul. Acest grup include şi doi asteroizi cu diametre cuprinse între 200 şi 300 de metri.

Deşi dimensiunile acestora sunt mici şi cel puţin în cazul lor nu există riscul de a lovi planeta, identificarea acestora sugerează că pot fi şi alţi asteroizi de această dimensiune sau mai mari care au rămas nedescoperiţi, scrie Live Science.

Grupul face parte din Tauride, stelele căzătoare şi bolizii unei ploi de meteori care sunt asociate cometei Encke. În acest sens, astronomii precizează că „este nevoie de mai multe studii pentru a oferi o descriere mai bună a obiectelor cosmice care au potenţial ridicat de hazard – care pot fi suficient de mari pentru a cauza pagube semnificative pe Terra, aşadar, (studiile) sunt extrem de importante.

Deocamdată, un astfel de corp ceresc care să ameninţe Pământul nu a fost descoperit. În cazul obiectelor cereşti asociate cometei Encke, acestea sunt influenţate de gravitaţia planetei Jupiter, astfel gigantul gazos poate redirecţiona corpurile cosmice spre Terra.

Studiul, publicat recent în junralul Astronomy & Astrophysics, a presupus analizarea unei ploi de meteori care cuprindea 144 de obiecte şi care aparţinea tauridelor. Apoi, astronomii au analizat traiectoriile celor doi asteroizi de 200-300 de metri, 2015 TX24 şi 2005 UR, descoperind că fac parte din acelaşi grup. Analizele asupra acestor doi asteroizi au determinat că aceste corpuri cereşti sunt fragile şi ar fi distruse la contactul cu atmosfera, dar alţi asteroizi de dimensiuni mai mari ar putea ajunge pe suprafaţa terestră.

Patru asteroizi se apropie de Pământ, iar unul dintre ei are aproape lungimea Casei Poporului. Ce se poate întâmpla dacă ar LOVI Terra