Home » Stiinta » Fascinantul proces al dezvoltării embrionului. Poate avea implicaţii cruciale în medicină

Autor: Alexandru Voiculescu 06.17.2017
Tranziţia de la ovul la embrion este probabil cea mai impresionantă transformare care se găseşte în biologie. Recent, cercetătorii au folosit muştele pentru a descifra cum un aspect - controlul transformării ARN-ului în proteine - se schimbă atunci când un ovul fecundat devine embrion.

Această schimbare este controlată de un mecanism uimitor, care este declanşat la un moment precis în dezvoltare şi se închide automat după o perioadă de 20-90 de minute, scrie Science Daily.

Terry Orr-Weaver, autoarea acestui studiu şi cercetătoare la Whitehead Institute for Biomedical Research, a determinat că esenţiale pentru această tranziţie sunt trei molecule: PNG, PLU şi GNU. PNG şi PLU sunt „prieteni apropiaţi”, inclusiv în ovulul matur. În acel moment al dezvoltării, GNU are molecule de fosfat care împiedică alipirea de PNG-PLU.

Atunci când ovulul este activat, nivelul altor enzime care adaugă fosfaţi la GNU scade drastic, permiţându-i GNU să piardă fosfat şi astfel să se lege de PNG-PLU. Trio-ul nou format declanşează controlul care duce la transformarea ARN-ului matern.

O problemă rămâne însă cum acest „întrerupător” format din cele trei molecule este legat de mecanismul de transformare. „Marea întrebare este ce proteine fosforilează? Răspunsul la această întrebarea este următoarea etapă a proiectului”, precizează cercetătoarea.

A fost descoperit cel mai vechi embrion de dinozaur