Home » Știință » O limită a fizicii, veche de 100 de ani, a fost doborâtă de cercetători

O limită a fizicii, veche de 100 de ani, a fost doborâtă de cercetători

Publicat: 02.07.2017
Cercetătorii din cadrul Şcolii Politehnice Federale din Lausanne au reuşit să rezolve o problemă veche de 100 de ani privind legile fundamentale ale fizicii. Descoperirea ar putea influenţa orice tehnologie care are la bază sisteme de rezonanţă pentru stocarea informaţiei.

Cercetătorii au reuşit să schimbe, cu succes, legile fundamentale care au limitat timp de 100 de ani stocarea energiei electromagnetice, informează Futurism. Descoperirea publicată în revista Science le dă fizicienilor şi inginerilor libertatea de a dezvolta tehnologii care să se bazeze pe rezonanţă şi sisteme de ghidare a undelor.

Formulat în 1914, principiul fundamental cunoscut ca Transformările lui Lorentz, se bazează pe proporţiile inversate ale relaţiei dintre lungimea de timp a unei unde, aceasta fiind stocată pe frecvenţe cu rezonanţă sau sisteme de ghidare a undelor. Pentru ca un rezonator să stocheze energie pentru un timp îndelungat, frecvenţa trebuie să scadă. Cu alte cuvinte frevenţele limitează datele.

Cercetătorii au reuşit să depăşească limita propusă în urmă cu 100 de ani prin dezvoltarea unui rezonator hibrid ce utilizează materiale magno-optice. Atunci când este aplicat un câmp magnetic undele pot fi reţinute pentru o perioadă lungă de timp, dar şi utilizarea unei frecvenţe înalte.

Descoperirea ar putea fi aplicată sistemelor de telecomunicaţii şi sistemelor de detectare optică.