Home » D:News » Fizicienii de la CERN se pregătesc să facă un anunţ-bombă referitor la bosonul Higgs

Marius Comper 06.22.2012
Unul dintre cele mai importante anunţuri din istoria ştiinţei ar putea fi făcut în doar câteva săptămâni, după ce zvonurile de la CERN sugerează că bosonul Higgs a fost, în sfârşit, descoperit.

Primele semne ale descoperirii acestei particule a cărei existenţă este prezisă de Modelul Standard al particulelor elementare au fost observate în luna decembrie de cercetătorii ce lucrează la acceleratorul de particule Large Hadron Collider.

Datele înregistrate în luna decembrie sugerau prezenţa bosonului lui Higgs în zona 125 gigaelectronvolţi (de aproximativ 125 ori masa unui proton). Analizând datele, cercetătorii au descoperit că, într-adevăr, în acea zonă existau elemente care sugerau existenţa acestei particule, însă datele sugerau un nivel de siguranţă de 3-sigma, ceea ce înseamnă că există o probabilitate de 0,13% ca evenimentele înregistrate în acceleratorul de particule să fie o simplă întâmplare.

Pentru a putea susţine că bosonul lui Higgs a fost cu adevărat descoperit, cercetătorii doresc să aibă suficiente date pentru un nivel de siguranţă de 5-sigma, caz în care există o probabilitate de doar 0,000028% ca rezultatele să fie rezultatul şansei.

Acum, mai mulţi cercetători din lumea fizicii afirmă că oamenii de ştiinţă de la CERN au obţinut suficiente date pentru a fi siguri de existenţa „particulei lui Dumnezeu”, aşa cum a fost supranumit bosonul lui Higgs, urmând să anunţe descoperirea acestuia în cadrul Conferinţei Internaţionale pe teme de fizică a particulelor ce va avea loc între 4 şi 11 iulie la Melbourne, Australia.

„Este clar: există suficiente date ce sugerează că bosonul Higgs există”, a comentat matematicianul Peter Wolt pe blogul său personal.

Descoperirea bosonului lui Higgs va constitui una dintre cele mai mari reuşite ale ştiinţei, însă acest succes extraordinar promite să dea bătăi de cap comitetului ce acordă Premiul Nobel, deoarece lucrarea care va anunţa existenţa mult-căutatei particule va avea cu siguranţă un număr foarte mare de autori, pe când Premiul Nobel poate fi decernat unui număr de maxim 3 persoane.

Sursa: Wired / Sursa foto: CERN