Home » Stiinta » Revoluţie în industria energiei regenerabile! Savanţii au creat panouri solare care sunt de două ori mai eficiente

Autor: Alexandru Voiculescu 07.20.2017
Oamenii de ştiinţă au creat panouri solar care sunt mult mai eficiente decât oricare altele de pe piaţă, utilizând tehnologie de ultimă generaţie capabilă să capteze un spectru mai larg de lumină solară. Astfel de inovaţii sunt cruciale pentru crearea unei industrii energetice ecologice şi fezabile.

Nouă celulă solară creată de savanţi poate converti lumina solară în electricitate cu o eficienţă de 44,5%. Tehnologia actuală permite convertirea în electricitate cu eficienţă de doar 25% în cele mai fericite cazuri, scrie Futurism.

Noua celulă funcţionează prin adăugarea mai multor straturi de material într-o singură celulă, fiecare absorbind o anumită parte din spectrul luminii solare.

Noua tehnologie este diferită faţă de tehnologia standard în două moduri. În primul mod, savanţii au putut asambla părţile componente ale celulei cu o mai mare precizie utilizând o tehnică numită transfer de imprimare (transfer printing). Al doilea mod a constat în utilizarea materialelor derivate din substraturile de antimonid de galiu (GaSb), care sunt de obicei utilizate pentru laserele cu infraroşu şi fotodetectori, pentru a absorbi în totalitate lumina solară directă.

Matthew Lumb cercetător la Universitatea George Washington din Statele Unite şi conducătorul acestui studiu, susţine că „noul dispozitiv este capabil de a utiliza şi energia stocată în fotonii cu undă lungă, care este pierdută în celulele solare convenţionale”.

Noua metodă REVOLUŢIONARĂ de colectare a energiei solare fără utilizarea panourilor solare