Home » Stiinta » Un nou tratament revoluţionar poate fi răspunsul la vindecarea cancerului după ce la doi nou-născuţi rezultatele au fost pozitive

Autor: Alexandru Voiculescu 07.25.2017
Doctorii britanici au reuşit să demonstreze cu succes potenţialul unei noi metode de tratare a cancerului care combină o terapie celulară numită CAR T cu editarea genetică.

Echipa de la Great Ormond Street Hospital din Londra a testat cu succes metoda pe doi nou-născuţi care aveau o formă agresivă de leucemie, scrie Futurism.

Doctorii au combinat două metode, o terapie celulară numită chimeric antigen receptor T cell (CAR T) cu o tehnică de editare genetică numită TALENS. Prima utilizează capacitatea sistemului imunitar de a lupta împotriva cancerului, iar a doua este o metodă care permite manipularea genelor pacientului.

În terapia CAR T, celulele T, specializate în imunitate, sunt preluate din sângele pacientului şi li se oferă receptori numiţi CARs. Ulterior, celulele sunt infuzate înapoi în organism, unde se pot lupta împotriva tumorilor. Studiile clinice au demonstrat eficienţa acestei tehnici în anumite tipuri de cancer precum leucemia.

Totuşi, acest procedeu este unul dificil şi costisitor. Aici intervine editarea genetică, prin care se pot crea celule T universale. În acest studiu, doctorii au realizat patru schimbări genetice la aceste celule T.

Înainte de acest procedeu, ambii nou-născuţi au avut tratament cu citostatice şi au primit celule stem. Acest lucru împiedică ajungereaunei concluzii cu privire la eficienţa noului tratament, cum/cât a contribuit acesta la vindecarea bebeluşilor. În acest sens, Stephen Grupp, cercetător la Children’s Hospital of Philadelphia, a precizat că „există un indiciu cu privire la eficacitate, dar nu avem dovadă. Ar fi extraordinar dacă ar funcţiona, dar acest lucru nu a fost demonstrat”.

În ciuda acestora, nu înseamnă neapărat că noua metodă nu este promiţătoare, iar într-o bună zi poate fi perfecţionată, ducând la o soluţie eficienţă împotriva cancerului, sau cel puţin a unor tipuri de cancer.