Home » Știință » O nouă descoperire infirmă existenţa unei megastructuri extraterestre. Ce blochează de fapt lumina din apropierea stelei Tabby

Publicat: 09.10.2017
Estomparea strălucirii stelei Tabby, cunoscută şi cu denumirea de KIC8462852 , este provocată de praful stelar. Descoperirea infirmă ipotezele anterioare care sugerau existenţa unor panouri solare sau a unei ''megastructuri'' contruită de o civilizaţie extraterestră.

Astronomii au ajuns la această concluzie după ce au observat că estomparea strălucirii este mult mai pronunţată în timpul observării realizate cu lumină UV decât cu cea infraroşie. Conform Scientific American, orice bucată de dimeniuni reduse de praf ar putea provoca estomparea uniformă de-a lungul lungimii de undă. ”Explicaţia noastră infirmă ipoteza megastructurii,” a declarat autorul Huan Meng din cadrul universităţii din Arizona. ”Suspectăm că în faţa stelei se află un nor de praf care orbitează o dată cu aceasta şi are o perioadă de orbitare de 700 de zile,” a adăugat el.

KIC8462852 se află la 1.500 de ani lumină de Pământ, iar în timpul observării a generat nenumărate intrigi şi speculaţii. În 2015 o echipă condusă de astronomul Tabetha Boyajian a declarat că strălucirea stelei s-a estompat considerabil în timpul ultimilor 5 ani, mai exact cu un procent de 22%.

Niciun tip de planetă nu ar putea estompa astfel strălucirea unei stele, astfel că cercetătorii au început să caute o posibilă explicaţie. Printre ipoteze a fost inclusă cea a unui grup de comete sau fragmente ale acestora, precum şi faimoasa teorie a megastructurii