Home » Știință » Aceasta poate fi cea mai bună explicaţie pentru existenţa megastructurii extraterestre. ”Consider că este pe primul nivel al explicaţiilor”

Publicat: 12.01.2017
Cercetătorii au mai emis o posibilitate a sursei bizare de lumină provenită de la o stea, iar aceasta este cea mai plauzibilă de până acum.

De peste un an, oamenii de ştiinţă se chinuie să rezolve misterul fluctuaţiei neregulate de lumină provenită de la steaua KIC 8462852, numită şi Steaua Tabby sau „megastructura extraterestră”.

După respingerea a câtorva ipoteze, există una nouă, care indică probabilitatea existenţei unor rămăşiţe a unei planete care a fost absorbită în stea.

Aşadar, cercetătorii de la Universitatea Columbia sugerează că steaua prezintă aceste intermitenţe în transmiterea luminii datorită rămăşiţelor unei planete sau a lunilor acesteia.

În mod normal, când o planetă trece prin faţa stelei se observă o descreştere a intensităţii luminii cu 1%, dar în acest caz scăderile în intensitate ajung până la 22%. S-a speculat că un obiect foarte mare trece prin faţa stelei, dar nu s-a putut explica de ce această scădere bruscă a luminozităţii are un caracter neregulat.

De asemenea, a fost observată o descreştere generală a intensităţii luminii din 1890 până în 1989. Echipa susţine că, dacă KIC 8462852 a absorbit o planetă, energia eliberată a cauzat o creştere în luminozitate, iar acum suntem în faza în care steaua revine la luminozitatea originală.

Cercetătorii emit posibilitatea ca o astfel de coliziune să fie mai des întâlnită decât s-a crezut până acum. Brian Metzger, savantul care a condus acest studiu susţine că, pe timpul vieţii unei stele, „ceva în jurul a 10 planete Jupiter cad într-o stea”.

Acesta dezvăluie şi că „aceste fluctuaţii de lumină durează doar câteva zile, aşadar când vedem una trebuie să alertăm toate telescoapele”, astfel cercetătorii întâmpină o dificultate în culegerea informaţiilor.

Misterul nu este complet rezolvat, mai putând exista răsturnări de situaţie. Totuşi, ipoteza se potriveşte dovezilor. Astrofizicianul Jason Wright de la Penn State University, care nu a fost implicat în acest studiu, susţine că „lucrarea propune un scenariu cumulat într-o notă credibilă. Consider că este pe nivel al explicaţiilor.”

Există o megastructură extraterestră în galaxia noastră? O stea celebră nedumereşte savanţii de câteva luni bune