Prima pagină Stiinta

Inteligenţa artificială a reuşit să recreeze imagini din creierul uman

Oana Bujor 01.07.2018 | ● Vizualizări: 1562

O echipă de cercetători susţine că a utilizat inteligenţa artificială pentru a recrea imagini din creierul uman.

Cercetarea realizată de specialiştii din cadrul Universităţii din Kyoto, Japonia, prezintă o serie de imagini recreate de inteligenţa artificială. Conform IFL Science, în cadrul cercetării a fost utilizată rezonanţa magnetică funcţională pentru reconstruirea imaginilor din creierul uman.

Reţeaua neuronală (DNN) a recreat pixel cu pixel imaginea. ''Rezultatele sugerează că informaţiile vizuale ierarhice pot fi combinate cu eficienţă pentru reconstruirea imaginii subiective,'' notează echipa.

Sursa:  AI. Kamitani et al

Cercetarea are la bază un studiu anterior realizat de aceeaşi echipă, în care a fost descoperit că tiparul activităţii cerebrale ar putea fi decodat în semnale. ''Este o îmbunătăţire semnificativă,'' a declarat profesorul Geraint Rees, expert în imagisitrică din cadrul Universităţii College din Londra.

În cadrul ultimului studiu, specialiştii au utilizat trei subiecţi (doi bărbaţi şi o femeie). Acestora le-au fost arătate imagini cu lucruri precum o cutie poştală sau un leu, precum şi forme geometrice. Ulterior aceştia au fost supuşi multiplelor şedinţe de scanare care au durat 2 ore timp de 10 luni.

Sursa:  AI. Kamitani et al

În cadrul celui de-al doilea experiment, aceştia au fost nevoiţi doar să-şi amintească imaginea. Cu ajutorul DNN cercetătorii au decodat semnalele înregistrare de rezonanţa funcţională magnetică pentru reconstruirea imginii văzute de participanţi.

Tag-uri: creier | imagini | inteligenta