Home » Stiinta » Descoperirea care poate rescrie astrofizica: cercetătorii au găsit în premieră o gaură neagră inactivă într-un loc neaşteptat

Alexandru Voiculescu 02.01.2018
Astronomii au descoperit în mijlocul unui roi stelar sferic o gaură neagră inactivă, adică un corp care nu este înconjurat de un inel luminos de gaz.

Roiul stelar, numit NGC 3201, se află la o distanţă de 16.300 de ani-lumină în constelaţia Velelor. Pentru detectarea roiului şi a găurii negre, cercetătorii de la mai multe universităţi din Germania şi Marea Britanie au folosit VLT (Very Large Telescope) al ESO, scrie Universe Today.

Studiul a apărut în jurnalul Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Masa găurii negre este de 4,36 mai mare decât masa Soarelui, fiind mai mică decât o gaură neagră supermasivă.

Descoperirea este importantă pentru că a confirmat speculaţia cercetătorilor cu privire la existenţa acestor corpuri în mijlocul roiurilor stelare. Altfel spus, descoperirea sugerează că găurile negre sunt mai des întâlnite în roiuri stelare decât se considera în trecut.

De asemenea, importanţa descoperirii constă şi în relaţia dintre găurile negre şi roiurile stelare sferice, care rămâne misterioasă, dar poate fi în cercetările viitoare, un punct de plecare important. Astfel, ne poate spune ceva despre formarea roiurilor globulare, a găurilor negre şi a originilor evenimentelor de unde gravitaţionale.

Ce există în interiorul unei găuri negre. ”Sunt mult mai frumoase şi mai complexe faţă de ceea ce se credea până acum”