Home » Stiinta » Ce există în interiorul unei găuri negre. ”Sunt mult mai frumoase şi mai complexe faţă de ceea ce se credea până acum”

Autor: Alin Motogna 06.19.2016
Teoria se bazează pe folosirea unor proprietăţi cunoscute sub numele de ,,invarianţi".

Fizicienii americani au venit cu o nouă metodă, cu ajutorul căreia ar putea afla ce se găseşte dincolo de orizontul de evenimente al unei găuri negre. Astfel, oamenii de ştiinţă îşi vor putea face o imagine mai clară asupra structurii interne a acestor obiecte cosmice misterioase.

Cercetătorii spun că a studia găurile negre este ca şi cum ai face ştiinţă în mod invers. În mod normal, atunci când este observat un fenonomen nou, el este analizat, explicat cu ajutorul unei teorii şi clasificat, cel mai probabil, cu ajutorul unor calcule matematice. În momentul în care se pune problema analizării unor găuri negre, astronomii trebuie mai întâi să vină cu ipoteze, să realizeze calcule matematice şi de-abia apoi să îşi dea seama cum pot observa ceea ce cred ei că se află în acel loc.

O echipă formată din cercetătorii din cadrul Universităţilor Johns Hopkins şi Towson susţine că, în cadrul procesului menţionat anterior, există o problemă şi anume fizicienii şi-au construit ipotezele referitoare la modul în care sunt structurate găurile negre numai pe concordanţa unor anumite coordonate matematice. Aşa se explică faptul că, de-a lungul timpului, astronomii au obţinut rezultate diferite privind structura internă a găurilor negre, datorită faptului că au ales seturi diferite de coordonate.

Echipa de cercetare, condusă de fizicianul Kielan Wilcomb (Universitatea Towson), este de părere că, pentru a ne da seama ce se află în interiorul unei găuri negre, ar trebui să ne focusăm atenţia pe analizarea unor proprietăţi cunoscute sub denumirea de ,,invarianţi”. Specialiştii spun că aceştia vor rezolva problema calculelor matematice realizate în mod diferit, deoarece ei au aceeaşi valoare, indiferent de coordonatele alese.

Săptămâna aceasta, în cadrul celei de-a 228-a întâlniri a Societăţii Astronomice Americane, de la San Diego, Kielan Wilcomb a menţionat faptul că, până acum, au fost descoperiţi 17 invarianţi în curbura spaţiu-timp, iar ei ar putea studia interiorul găurilor negre. Cu toate acestea, datorită anumitor relaţii matematice existente între aceste proprietăţi, doar cinci dintre ele sunt cu siguranţă independente.

Fizicienii şi-au publicat rezultatele pe site-ul arXiv.org, pentru ca alţi colegi de-ai lor să poată folosi cei cinci invarianţi pentru a încerca să reconstruiască structura interioară a unei găuri negre ipotetice. Până ca rezultatele lor să fie verificate de experţi, specialiştii au încercat să afle pe cont propriu ceea ce se poate găsi în interiorul unui astlfe de obiect cosmic: ,,am calculat toţi invarianţii independenţi ai găurilor negre şi am descoperit că în interiorul lor se află zone mult mai frumoase şi mai complexe faţă de ceea ce se credea până acum”, a declarat Wilcomb în cadrul întâlnirii Societăţii Astronomice Americane.

Vă mai recomandăm şi: Astronomii europeni au fotografiat ceea ce pare a fi o nouă planetă – VIDEO