Home » Știință » O gaură neagră uriaşă a fost descoperită în mijlocul Căii Lactee. Este de 100 de mii de ori mai mare decât Soarele

Publicat: 06.09.2017
În apropiere de centrul Căii Lactee a fost descoperită o nouă gaură neagră de 100 de mii de ori mai mare decât Soarele. Dacă descoperirea va fi confirmată, aceasta ar putea deveni a doua cea mai mare gaură neagră din cadrul Căii Lactee, după gaura neagră supermasivă Sagittarius A.

Astronomii din Japonia au descoperit dovezi ale unui nou obiect spaţial atunci când au îndreptat  telescopul din deşertul Atacama către un nor gazos, informează The Guardian. Spre deosebire de ceilalţi nori gazoşi studiaţi în trecut, acesta este format din acid cianhidric şi monoxid de carbon şi se mişcă cu o viteză diferită.

Conform observaţiilor realizate prin intermediul telescopului Alma din Atacama, moleculele din norul eliptic sunt atraşi de o forţă gravitaţională imensă. În urma modelelor computerizate, experţii japonezi au concluzionat că cel mai probabil este vorba despre o gaură neagră care are un diametru de 1400 de miliarde de kilometri.

Norul gazos observat se află la 200 de ani lumină de centrul Căii Lactee. Tomoharu Oka, astronom din cadrul Universităţii Keio din Tokyo, a afirmat că undele radio emise din această zonă indică prezenţa unei găuri negre în centrul norului. ”Aceasta ar putea fi prima descoperire a unei găuri negre cu masă intermediară din galaxia noastră,” declară cercetătorul. Conform calculelor cercetătorilor, în cadrul Căii Lactee se află 100 de milioane de găuri negre cu dimensiuni reduse, deşi doar 60 dintre acestea au fost detectate. Oka  susţine că această nouă gaură neagră ar putea fi nucleul unei vechi galaxii pitice, distrusă în urma formării Căii Lactee.

”Ştim că găurile negre mici se formează în urma exploziei anumitor stele. Însă considerăm că aceste găuri negre reprezintă punctul de început pentru formarea găurilor negre supermasive. Această creştere a dimensiunilor s-ar putea forma din cauza fuziunii dintre două sau mai multe găuri negre,” afirmă Oka.