Home » Știință » Secretul straniu descoperit în galaxia Centaurului A. ”Se pare că Andromeda şi Calea Lactee nu sunt galaxii atât de speciale”

Publicat: 08.02.2018
Galaxia Centaurul A deţine un secret straniu. Specialiştii au descoperit o zonă de galaxii pitice ce orbitează în jurul unei galaxii masive.

Centaurul A este o galaxie care se află la 12 ani lumină de Sistemul Solar, în zona sudică a constelaţiei Centaurului, şi reprezintă cea mai studiată galaxie din spaţiu. Conform Science Alert, aceasta se află în apropierea şi, totuşi, în afara Grupului Local de galaxii. Deţine un nucleu activ şi are o formă neregulată, eliptică sau lenticulară.

Centaurul A este prima galaxie din afara Grupului Local în prezenţa căreia au fost observate galaxii pitice orbitale. Atât Calea Lactee, cât şi Andromeda, deţin galaxii pitice ce orbitează în jurul lor, însă conform standardului Lambda care sugerează că galaxiile cu dimensiuni reduse sunt risipite aleatoriu în jurul galaxiei masive. Anterior se credea că doar galaxia noastră şi Andromeda deţin aceste caracteristici, însă noua descoperire sugerează că şi galaxiile pitice din jurul lui Centaurul A le au.

”Se pare că Andromeda şi Calea Lactee nu sunt galaxii atât de speciale, sistemele de galaxii sateliţi fiind mult mai comune decât se aştepatau specialiştii,” a declarat Helmut Jerjen din cadrul Universităţii Naţionale din Australia. Astronomii au descoperit în urma cercetărilor îndelungate că în jurul Centaurul A orbitează 16 galaxii pitice.