Home » Știință » SpaceX a lansat, cu succes, în orbită o încărcătură experimentală ce ar putea reprezenta viitorul internetului

Publicat: 24.02.2018
Recent, SpaceX a lansat în spaţiu o rachetă Falcon 9 la bordul căreia se aflau două obiecte ce ar putea reprezenta viitorul internetului.

Racheta Falcon 9 a trimis pe orbita planetei atât un satelit radar din Spania, cât şi doi sateliţi experimentali care au ca scop transmiterea unei conexiuni la internet către Pământ. Conform Independent, SpaceX speră să creeze o întreagă constelaţie de sateliţi în jurul planetei.

Acest plan susţinut de guvernul din SUA ar putea furniza o conexiune mult mai rapidă la internet pentru persoanele din zonele izolate sau cele în locurile în care nu există conexiune. Misiunea demonstrativă realizată recent nu va permite companiei să activeze sateliţii pentru internet deoarece este necesară amplasarea unui număr mult mai mare de sateliţi, de aceea întregul proiect este costisitor.

La bordul rachetei s-a mai aflat şi satelitul radar PAZ ce este utilizat pentru înregistrarea unor imagini detaliate cu ceea ce se întâmplă pe Pământ. Niciuna dintre aceste încărcături nu va deveni la fel de faimoasă precum ”Starman”, dar ambele sunt mult mai folositoare decât o maşină aflată în spaţiu.