Home » Stiinta » Rezultatele neaşteptate ale celui mai mare studiu privind inteligenţa umană. Există 500 de gene asociate

Autor: Oana Bujor 03.19.2018
Au fost descoperite peste 500 de gene asociate inteligenţei în cadrul celui mai mare studiu de acest gen. Cercetătorii au comparat variaţiile de ADN a peste 240.000 de oameni din întreaga lume pentru a descoperi genele asociate inteligenţei. Astfel, au fost identificate 538 de gene care joacă un rol în abilitatea intelectuală. De asemenea, există şi 187 de regiuni din creier asociate acestor abilităţi.

Cercetătorii susţin că studiul oferă noi informaţii cu privire la structura biologică a oamenilor şi capacitatea intelectuală a acestora. Conform MedicalExpress, cercetarea a fost realizată de specialişti din cadrul universităţilor din Edinburgh, Southampton şi Harvard.

Genele asociate inteligenţei influenţează şi alte procese biologice, susţin specialiştii. Unele gene asociate abilităţii intelectuale au legătură şi cu speranţa de viaţă. De asemenea, a fost descoperit că genele asociate rezolvării unor probleme sunt asociate procesului prin care neuronii transmit semnale dintr-o parte în alta a creierului

Prin intermediul acestor informaţii genetice noi, cercetătorii au prezis 7% din diferenţele intelectuale ale unui grup de indivizi utilizând doar ADN-ul. ”Ştim că atât mediul, cât şi genele, contribuie la diferenţele observate privind inteligenţa oamenilor. De asemenea, acesta sugerează că sănătatea şi inteligenţa sunt asociate, în mare parte deoarece aceleaşi gene le influenţează”, a declarat profesorul Ian Deary.