Home » Știință » Am putea fi toţi la bază computere cuantice? Cercetătorii încearcă să ofere răspuns la această întrebare

Publicat: 31.03.2018
O ipoteză extrem de amplu dezbătută se referă la capacitatea creierului de a realiza calcule cuantice avansate. În prezent, cercetătorii realizează o serie de experimente detaliate pentru a confirma ipoteza.

Din multe puncte de vedere, creierul şi computerele sunt similare, ambele procesează informaţii şi iau decizii, informează Science Alert.  Însă, unii cercetători consideră că această complexitate incredibilă a creierului poate fi explicată prin intermediul mecanicii cuantice.

MESAJE DE FLORII. Cele mai frumoase mesaje, urări, sms-uri şi felicitări de Florii

Cu alte cuvinte, fenomene precum înlănţuirea cuantică şi suprapunerea tuturor trăsăturilor din cadrul fizicii cuantice au loc în mod obişnuit şi în interiorul creierului uman. ”Dacă întrebarea privind existenţa fenomenelor cuantice în interiorul creierul nu este afirmativă, ar putea revoluţiona modul în care înţelegem şi tratăm funcţiile cerebrale şi cogniţia,” a declarat Matt Helgeson din cadrul Universităţii din California, Santa Barbara.

Mecanica cuantică se referă la explicarea universului la o scală atomică la care legile clasice ale fizicii nu se aplică. Noua cercetare se axează pe descoperirea qubiţilor  din creier. În general, qubiţii au nevoie de un mediu cu temperaturi extrem de reci pentru a funcţiona, însă ar putea exista modalităţi prin care să funcţioneze şi în interiorul creierului, deşi este un mediu cald şi umed.

Următoarele cercetări se vor axa pe examinarea posibilităţii stocării qubiţilor în rotirile nucleare din centrul atomilor. Atomii fosforoşi, în special ce abundă în corpul uman, ar putea acţiona ca un tip de qubiţi biochimici. Alte experimente vor investiga mitocondriile, subunităţile celulare ce controlează metabolismul şi trimit mesaje în întregul organism. Cu alte cuvinte, neurotransmiţătorii şi activitatea sinapselor ar putea juca un rol semnificativ în reţelele de qubiţi.