Home » Stiinta » Un asteroid cu o compoziţie stranie descoperit în Centura Kuiper confirmă una dintre teoriile privind formarea Sistemului Solar

Oana Bujor 05.12.2018
Cercetătorii au putut observa un obiect spaţial extrem de rar, un asteroid bogat în carbon din Centura de Asteroizi Kuiper.

Deşi orbitează în regiunea îngheţată din apropierea planetei Neptun, compoziţia asteroidului sugerează că acesta nu s-a format în acelaşi loc. BBC notează că obiectul cu un diametru de 300 de kilometri ar fi fost împins din orbita unei planete gigantice în timpul evenimentelor istorice ale Sistemului Solar.

Obiectul se află la o distanţă atât de mare, încă cercetătorii au avut nevoie de câţiva ani pentru a-l studia. ”Când am primit prima oară datele, am crezut că este o eroare,” a declarat cercetătorul Tom Secculi, din cadrul Universităţii din Belfast. ”Nu arăta precum un obiect din centura Kuiper,” a adăugat el.

Majoritatea asteroizilor din acea regiune au o suprafaţă bogată în gheaţă. Însă acest asteroid, denumit 2004, EW95 este bogat în carbon şi conţine minerale precum filosilicaţii.  ”Aspectul pe care îl observăm arată că asteroidul a făcut parte din orbita unei planete,” a declarat Seccull.

Rhian Jones cercetător din cadrul Universităţii din Manchester, ce nu a fost implicat în studiu sugerează că descoperirea este interesantă deoarece ”furnizează primele dovezi ale existenţei filosilicaţilor în centura Kuiper,” a declarat el.

Un model vechi al formării Sistemului Solar sugerează că la început sistemul era extrem de instabil. Jupiter şi Saturn migrând iniţial către Soare, ca mai apoi să-şi reia poziţia actuală. Acest proces ar fi trimis anumite obiecte către marginile sistemului nostru solar.

Seccull susţine că există multe alte obiecte preucm 2004 EW95 în centura Kuiper, dar sunt dificil de identificat.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarelle articole: