Home » Știință » Astronomii au reuşit să identifice unele dintre cele mai vechi galaxii din Univers într-o descoperire ”enorm de impresionantă”

Publicat: 19.08.2018
O echipă de cercetători de la Institute for Computational Cosmology de la Universitatea Durham şi de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics a găsit dovezi conform cărora unele dintre cele mai îndepărtate galaxii care orbitează Calea Lactee sunt de fapt printre primele galaxii care s-au format în Univers.

Savanţii care au lucrat la acest proiect au descris descoperirea ca fiind „enorm de impresionantă”, explicând că descoperirea unora dintre primele galaxii din Univers care orbitează Calea Lactee este „echivalentul cu descoperirea rămăşiţelor primilor oameni care au locuit pe Pământ”, potrivit Phys.

Astfel, galaxiile care includ Segue-1, Bootes I, Tucana II şi Ursa Major I sunt de fapt printre primele galaxii care s-au format, având peste 13 miliarde de ani.

„Descoperirea noastră aduce argumente în plus pentru modelul curent al evoluţiei Universului în care particulele elementare care alcătuiesc materia întunecată declanşează evoluţia cosmică”, a precizat Carlos Frenk, director la Institute for Computational Cosmology din cadrul Durham University.

Radiaţia ultravioletă intensă emisă de primele galaxii a distrus atomii de hidrogen prin ionizarea lor (înlăturarea electronilor), făcând dificil pentru gaz să se răcească şi să formeze noi stele.

Procesul de formare a galaxiilor s-a oprit şi timp de circa un miliard de ani, nicio galaxie nu s-a putut forma. Apoi, aureolele de materie întunecată au devenit atât de masive încât chiar şi gazul ionizat s-a putut răci. Astfel, formarea galaxiilor a continuat, culminând cu formarea galaxiilor luminoase acutale precum Calea Lactee.

O strălucire slabă între galaxii ”poate face lumină” în cunoaşterea materiei întunecate