Home » Știință » Materialul genetic al grâului a fost decodificat

Materialul genetic al grâului a fost decodificat

Publicat: 30.08.2018
O echipă internaţională de cercetare a decriptat aproape complet genomul de grâu. Rezultatele au fost publicate în revista „Science”.
Oamenii de ştiinţă speră astfel că vor putea fi cultivate mai multe soiuri de grâu care vor fi mult mai profitabile şi mai bine adaptate condiţiilor de mediu. Cu informaţia genetică se poate determina, de exemplu, care sunt genele active la anumite temperaturi sau în infestarea dăunătorilor, a declarat Nils Stein, de la Institutul Leibniz de Genetică a Plantelor şi Cercetare a Culturilor.

Adaptarea grâului la medii extreme şi sporirea randamentului sunt adesea caracteristici care se contrazic între ele. Pe baza genomului decodificat, ar putea fi cultivate pentru persoanele care suferă de alergii mai multe soiuri de grâu, eliminând structurile genetice alergene, a spus Stein.

Peste 200 de oamenii de ştiinţă din 73 de instituţii de cercetare din 20 de ţări au participat la proiectul genomului de grâu, printre care Centrul Helmoltz din München şi Institutul Leibniz de Genetică a Plantelor. Lucrările au durat 13 ani. Genomul de grâu este considerat deosebit de complex şi este de aproximativ cinci ori mai mare decât genomul uman. „Decodificarea completă a genomului de grâu alimentar a fost mult timp consideartă imposibilă, deoarece este foarte mare şi complexă”, a spus Niels Stein. Genomul uman conţine 20.376 de gene. Cercetătorii au descoperit 107.891 de gene în gârul comun (Triticum aestivum).

Continuarea pe Rador