Home » Știință » Planul cercetătorilor pentru descoperirea stelei ce a dat naştere Sistemului Solar

Publicat: 08.09.2018
În urmă cu miliarde de ani, o stea uriaşă a explodat, iar din rămăşiţele acesteia s-au format nori de reziduuri şi noi tipuri de atomi. O dată cu trecerea timpului, norii s-au contractat, atraşi de propria lor gravitaţie. Apoi s-a format o stea, Soarele din prezent, înconjurat de bucăţi de rocă şi gaze ce au dus în final la formarea planetelor.

Practic, aceasta este teoria de bază a formării unui sistem solar. Conform Space, prin analizarea exploziilor altor supernove şi a naşterii altor stele din spaţiu, cercetătorii au obţinut informaţii şi despre naşterea Sistemului Solar. Însă există nenumărate întrebări privind procese din acea perioadă la care specialiştii nu au găsit răspunsul.

În cadrul unei noi lucrări publicată în jurnalul Physical Review Letters, cercetătorii au propus o nouă metodă prin care să obţină răspuns la astfel de întrebări. Atunci când steaua a explodat, o versiune rară de antimaterie ce conţinea particule de neutrini a fost creată şi s-a ciocnit de materia supernovei. Aceste coliziuni au ajutat la producerea unui izotop al elementului techneţiu sau 98Tc.

Dacă cercetătorii ar putea cunoaşte modalitatea prin care a fost produc 98Tc, ei ar putea descrie aceste explozii în detaliu. De asemenea, cu aceste informaţii ar putea calcula cu o mai mare precizie în urmă cu cât timp s-a format supernova

Problema este că 98Tc dispare rapid, acesta se descopune într-un izotop al elementului ruteniu sau 98Ru. Cercetătorii au prezentat în lucrarea lor faptul că urmele de 98Tc ar putea fi relativ simplu de detectat şi măsurat în meteorii ce cad uneori pe Pământ, deoarece aceste roci străvechi nu au fost contaminate de la momentul naşterii Sistemului Solar. Ei au calculat că electronii anti-neutroni ai supernovei din care s-a format Sistemul Solar au produs suficient 98Tc pentru a fi detectaţi în meteoriţi după atâtea milioane de ani.