Home » Știință » Producem atât de multă informaţie încât cercetătorii au dezvoltat o nouă metodă pentru a fi stocată în atomi

Publicat: 30.09.2018
Omenirea produce atât de multe informaţii în fiecare minut, încât cercetătorii încearcă să descopere o nouă metodă de stocare a datelor. În prezent, aceştia au apelat la o metodă compactă, stocarea datelor pe un singur atom.

Aflaţi la baza materiei, atomii sunt cele mai mici obiecte pe care putem stoca un bit, putând astfel ajuta la micşorarea hard disk-urilor de peste o mie de ori. Conform Science Alert, cercetătorii au progresat în stocarea biţilor în atomi, însă doar la o scală mică şi doar în mediul controlat al laboratorului ce furnizează un mediu cu temperaturi extrem de reduse.

Studiul recent realizat de către o echipă a Universităţii Radboud din Olanda a identificat un nou mecanism ce poate funcţiona şi la temperatura camerei. Un factor important este alegerea materialului: atomii de cobalt aflaţi pe un strat de fosfor negru semiconductor. Al doilea este reprezentat de metoda utilizată pentru magnetizarea atomilor ce stochează biţi, ce diferă de metoda clasică în care este utilizată rotirea momentului angular.

Cercetătorii consideră că mai sunt necesare teste înainte ca principiul să treacă din laborator în computere. Însă noul material şi noua metodă ar putea rezolva problema magnetizării şi stabilizării. „Ceea ce defineşte un magnet permanent este polul nord şi sud, ce are aceeaşi orientare”, a declarat unul dintre membrii echipei Alexander Khajetoorians. „Însă atunci când ajungem la un singur atom, polul sud şi nord al atomului începe să se schimbe, fiind extrem de sensibil la mediul extern”, a adăugat el.