Home » Știință » Roboţii de dimensiunea celulelor pot fi acum produşi în masă cu ajutorul unei metode inovative

Publicat: 26.10.2018
Roboţii nu mai mari de o celulă pot fi produşi în serie folosind o nouă metodă dezvoltată de cercetătorii de la MIT. Dispozitivele microscopice, numite şi ”syncells” (de la celule sintetice), pot fi folosite pentru a monitoriza condiţiile dintr-o conductă de gaz sau petrol sau pentru a depista bolile unui organism atunci când plutesc în sânge.

Cheia pentru realizarea acestor mici dispozitive în cantităţi mari constă într-o metodă pe care echipa de savanţi a dezvoltat-o pentru a controla procesul natural de fracturare a materialelor fragile cu o grosime de ordinul atomilor, orientând liniile de fractură pentru a produce caverne minuscule de dimensiuni şi forme previzibile. În acestea vor fi încorporate circuite electronice şi materiale care pot colecta, înregistra şi emite date, scrie Phys.

Noul proces, denumit „autoperforare”, este descris într-o lucrare publicată recent în jurnalul Nature Materials de un grup de cercetători de la MIT condus de Michael Strano.

Sistemul foloseşte grafenul, care formează structura externă a celulelor sintetice. Un strat de material este dispus pe o suprafaţă, apoi puncte subţiri de polimer, ce conţine electronice pentru dispozitive, sunt puse de o versiune mai complicată a unei imprimante. Apoi, un al doilea strat de grafen este plasat deasupra polimerului.

Având dimensiuni similare cu celulele sanguine, adică circa 10 micrometri în diametru, până la o dimensiune de 10 ori mai mare, aceste obiecte minuscule „încep să arate şi să se comporte precum o celulă vie. De fapt, la microscop, ai putea convinge mulţi oameni că aceea este o celulă adevărată”, a precizat Strano.

Nanoroboţii, folosiţi în proceduri revoluţionare pentru distrugerea tumorilor canceroase

Nanoroboţii ar putea fi utilizaţi pentru distrugerea celulelor canceroase

Ultima piedică în calea cipurilor implantate în corp a fost depăşită. Invenţia care ne permite să fim „hackeri” ai propriului trup (VIDEO)

Ce se întâmplă cu rămăşiţele unei celule moarte?