Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Câte celule străine ai de fapt în corpul tău?

Câte celule străine ai de fapt în corpul tău?

Publicat: 16.04.2018
Pentru a afla numărul, o echipă de biologi condusă de Ron Milo de la ”Weizmann Institute of Science” şi-a propus să analizeze toată literatura de specialitate cu privire la populaţiile de microbi care trăiesc în noi.

Aceştia au găsit că pentru un bărbat cu vârsta între 20 şi 30 de ani, cu o greutate de 70 de kilograme şi o înălţime de 170 de centimetri („omul de referinţă”), ar exista aproximativ 39 de trilioane de celule bacteriene care trăiesc printre cele 30 de trilioane de celule umane, scrie Science Alert.

Acesta este un raport de 1,3:1, un mic avantaj în favoarea celulelor străine.

Totuşi, unele cercetări mai vechi au arătat şi un raport de 10:1 pentru celulele străine. Un studiu publicat în 1970 de microbiologul american Thomas D. Luckey, care a estimat că există 100 de miliarde de microbi pe gram de lichid intestinal şi fecale umane. Întrucât sunt aproximativ 1.000 de grame în aceste materiale la adult, înseamnă că există 100 de trilioane de microbi. Şapte ani mai târziu, microbiologul Dwayne Savage a luat estimarea vagă şi a combinat-o cu faptul că există aproximativ 10 trilioane de celule umane – astfel s-a ajuns la raportul de 10:1.

Câteva decenii, acesta a fost un fapt dovedit în comunitatea ştiinţifică, până în 2014, când Judah L. Rosner, biolog şi genetician la National Institutes of Health, a publicat o lucrare în care a precizat că numărul de celule umane nu este nicidecum 10 trilioane. De fapt, un număr cât de cât exact al celulelor dintr-un om este imposibil de aflat, estimările fiind de 15 – 724 trilioane, iar numărul de microbi între 30 şi 400 de trilioane.

Aici a intervenit „omul de referinţă” de mai sus, ceea ce a redus spectrul într-o manieră în care să permită calcularea unui raport. Acesta (raportul) vine cu menţiunea că celulele microbilor sunt concentrate în tractul digestiv, în special în colon, în timp ce tipul uman de celule este distribuit relativ uniform în tot organismul.

De vorbă cu microbii: prima conversaţie între oameni şi bacterii a început deja. Află ce le-au spus bacteriile cercetătorilor care le studiază