Home » Stiinta » O metodă inovativă poate duce la producerea mai eficientă a combustibililor ecologici

Autor: Alexandru Voiculescu 11.04.2018
Într-un nou studiu publicat în Nature Catalysts de cercetători de la University of Liverpool în colaborare cu Beijing Computational Science Research Center şi STFC Rutherford Appleton Laboratory s-a demonstrat că o tehnică de spectroscopie laser poate fi folosită pentru a studia reducţia electrochimică in-situ a dioxidului de carbon, oferind mult necesarele indicii cu privire la aceste reacţii chimice.

Cercetătorii au folosit spectroscopia VSFG (Vibrational Sum-Frequency Generation) alături de experimente electrochimice pentru a explora chimia unui anumit catalizator, Mn(bpy)(CO)3Br, care este unul dintre cei mai promiţători şi studiaţi electrocatalizatori folosiţi pentru reducţia dioxidului de carbon, scrie Phys.

Dioxidul de carbon (CO2) este un produs secundar extrem de abundent al numeroaselor industrii (şi nu numai). Acesta poate fi convertit în produse care pot fi folosite drept combustibil, precum monoxidul de carbon (CO). Totuşi, procesul trebuie făcut mai eficient pentru a funcţiona la scară globală.

În acest sens, electrocatalizatorii au arătat promisiuni pentru utilizarea dioxidului de carbon ca materie primă pentru combustibilii ecologici, dar mecanismele acestora nu sunt pe deplin cunoscute.

Ce au reuşit savanţii în această cercetare a fost să observe intermediari cheie care sunt prezenţi doar la suprafaţa electrodului pentru un timp foarte scurt.

„O provocare imensă în studierea electrocatalizatorilor in situ este realizarea distincţiei dintre un singur strat al moleculelor intermediare cu viaţă scurtă de pe suprafaţa electrodului şi ‘zgomotul’ de fond de la moleculele inactive din soluţie”, a precizat Gaia Neri, care face parte din echipa de la Liverpool. „Am arătat că VSFG face posibilă monitorizarea comportamentului moleculelor cu viaţă scurtă din ciclul catalictic. Demonstrarea oferă savanţilor noi oportunităţi de a înţelege mai bine modul de operare al electrocatalizatorilor, ceea ce reprezintă un pas important înainte spre comercializarea procesului de conversie electrochimică a CO2 în combustibili ecologici”, a adăugat cercetătoarea.

Apetitul neobişnuit pentru aur al unei bacterii poate duce la o revoluţie în combustibilii bio