Home » Știință » Concluzie surprinzătoare a cercetătorilor: un extract din uleiul de cocos poate respinge insectele mai eficient decât cea mai utilizată loţiune anti-insecte

Publicat: 04.11.2018
Compuşii derivaţi din uleiul de cocos sunt mai buni decât DEET (dietiltoluamid) la respingerea insectelor consumatoare de sânge, conform unui nou studiu al cercetătorilor de la USDA (U.S. Department of Agriculture).

Timp de mai bine de 60 de ani, DEET a fost considerat standardul în loţiunile de piele anti-insecte. Totuşi, reglementările şi îngrijorările cu privire la efectele negative ale substanţelor sintetice precum DEET au dus la încercări de a crea loţiuni pe bază de plante care pot fi mai sănătoase, mai eficiente şi cu durată mai mare de acţiune, scrie Phys.

În studiul recent publicat în Scientific Reports, savanţii de la ARS (Agricultural Research Service) din cadrul USDA au identificat acizi specifici ai uleiului de cocos care au acţiune sporită de respingere a insectelor precum ţânţarii, căpuşele şi alte insecte dăunătoare, care pot transmite boli oamenilor şi animalelor.

Echipa de savanţi condusă de Junwei Zhu a descoperit că noul extract are un efect de respingere care poate dura chiar două săptămâni. Loţiunile pe bază de plante din comerţ au un efect mult mai scurt decât acesta. De asemenea, DEET este mai puţin eficient în oferirea protecţiei şi în durata de acţiune decât noul extract.

Zhu a subliniat că uleiul de cocos în sine nu are acest efect, dar acizii şi esterii săi pot avea această proprietate.

După o muşcătură aparent inofensivă a unei insecte, un bărbat s-a ales cu o infecţie cu potenţial letal