Home » Știință » Sonda Parker Solar s-a apropiat, cu succes, de Soare pentru prima dată

Sonda Parker Solar s-a apropiat, cu succes, de Soare pentru prima dată

Publicat: 10.11.2018
După ce a devenit sonda spaţială ce a ajuns la cea mai apropiată distanţă de Soare, în urmă cu o lună, Parker Solar, operat de NASA, s-a apropiat şi mai mult de stea. Aceasta se află la 24 milioane de kilometri.

Luni (5 noiembrie), sonda a trecut pe lângă Soare, iar miercuri (7 noiembrie) nava a transmis primul semnal către Pământ pentru a confirma că este încă operaţională, scrie Fox News.

Sonda Parker Solar a fost proiectată pentru a-şi purta de grijă şi de încărcătura de la bord în timpul apropierii de Soare, noi de pe Pământ nu aveam controlul asupra ei, însă acum ştim că a fost un succes”, a declarat Thomas Zurbuchen, din cadrul NASA.

„Parker este punctul maxim al unui progres ştiinţific desfăşurat pe o perioadă de 60 de ani. Acum am realizat prima vizită a umanităţii în apropierea Soarelui, ce este importantă atât pentru descoperirea informaţiilor despre Pământ, cât şi despre univers”, a adăugat Zurbuchen.

În timp ce devenea cea mai apropiată sondă de Soare, aceasta atingea şi o viteză record 343.112 kilometri pe oră. Parker va realiza 24 de apropieri de Soare în următorii 7 ani. Ultima apropiere de Soare a sondei va avea loc în 2025, când se va afla la doar 6 milioane de kilometri de suprafaţa stelei. Distanţa va fi de şapte ori mai mică decât cea atinsă de Helios 2 în 1976.

Cercetătorii caută de mai bine de 60 de ani răspunsurile pe care le va oferi sonda, iar ideea misiunii a apărut în 1990. Însă pe atunci nu exista o soluţie pentru ca sonda să supravieţuiască temperaturilor extreme.

Sonda Parker a NASA a doborât un record. Este obiectul uman care a ajuns la cea mai mică distanţă de Soare