Home » Stiinta » China şi Rusia ar fi colaborat în cadrul unui experiment controversat de modificare a atmosferei

Oana Bujor 12.21.2018
China şi Rusia ar fi realizat o serie de experimente controversate prin intermediul undelor radio cu frecvenţă înaltă, pentru a modifica atmosfera Pământului.

Din cadrul staţiei numite Sura Ionospheric Heating Facility, din apropierea oraşului Vasilsursk, cercetătorii ruşi au emis unde radio cu frecvenţă înaltă pentru a modifica ionosfera, în timp ce satelitul Seismo‐Electromagnetic al Chinei măsura efectele modificărilor plasmei din orbită.

Conform Science Alert, nu este pentru prima oară când o astfel de cercetare a fost realizată, dar informaţiile privind acţiunile Chinei şi Rusiei publicate într-un articol recent din South China Morning Post stârnesc îngrijorarea privind potenţialele aplicaţii militare ale acestei tehnologii.

Ionosfera şi gazul ionizat sau plasma din interiorul ei sunt cruciale pentru comunicaţiile radio. Prin modificarea selectivă a particulelor ce compun această parte superioară a atmosferei, cercetătorii şi chiar guvernele ar putea, teoretic, să accelereze sau să blocheze semnalele radio cu rază lungă.

Chiar şi aceste experimente preliminare, realizate în iunie, au efecte extreme. În cadrul unuia dintre experimente, zona afectată de modificarea ionosferei se întindea pe 126.000 de kilometri pătraţi. În cadrul unui alt test, gazul ionizat din atmosferă a ajuns la o temperatură de 100 de grade Celsius. Cei implicaţi susţin că cercetarea are doar un scop ştiinţific şi este inofensivă pentru atmosferă.

„Nu ne jucăm de-a Dumnezeu. Nu suntem singura ţară ce colaborează cu Rusia. Alte ţări au realizat lucruri similare”, a declarat o sursă anonimă din cadrul experimentelor pentru South China Morning Post.

Staţia Sura a fost înfiinţată de Uniunea Sovietică, la începutul anului 1980, dar se pare că ar fi fost sursă de inspiraţie pentru un dispozitiv mult mai mare al americanilor numit HAARP, ce a fost construit în Alaska zece ani mai târziu. HAARP a fost iniţial finanţat parţial de către armata americană, dar în prezent este administrată de Universitatea din Alaska.

Forţele aeriene americane nu au renunţat  la un proiect ce analizează lansarea bombelor de plasmă în atmosfera superioară a atmosferei.

Tuburi gigantice de plasmă au fost descoperite în magnetosfera Pământului