Home » Știință » Cum se formează găurile negre supermasive? Cercetătorii au aflat răspunsul

Cum se formează găurile negre supermasive? Cercetătorii au aflat răspunsul

Publicat: 19.01.2019
În centrul galaxiei noastre există o gaură neagră supermasivă, ce este practic de câteva milioane de ori mai mare decât Soarele.

Până acum, cercetătorii nu au fost siguri cum ajung aceste găuri negre la dimensiuni atât de mari. Conform Futurism, astronomii au crezut iniţial că dezvoltarea găurii negre se produce deoarece obiectul consumă tot ce se apropie de el.

O nouă cercetare arată că unele găuri negre supermasive au trecut prin creşteri bruşte în timpul unor momente cheie în care au consumat cantităţi mari de gaze. O astfel de creştere bruscă nu a mai fost observată până acum, iar noile descoperiri pot ajuta cercetătorii să înţeleagă mai bine modul în care galaxii, precum Calea Lactee, s-au format.

Noua cercetare se bazează pe datele colectate de către cercertătorii Universităţii Tel Aviv ce au lucrat în cadrul proiectului All Sky Automated Survey for Supernovae în luna februarie 2017. Tot în această perioadă astronomii au observat o explozie masivă apărută în jurul unei găuri negre îndepărtate.

Iniţial, ei au crezut că radiaţiile luminoase au fost rezultatul unei apropieri a unei stele de o gaură neagră, fapt ce duce la consumarea ei. Însă acest fenomen era de 50 de ori mai luminos decât cel al apropierii unei stele de o gaură neagră.

„Am urmărit fenomenul pentru mai bine de un an cu telescoapele de pe Pământ şi din spaţiu şi ceea ce am văzut nu se potrivea cu analizele anterioare”, a declarat Lair Arcavi, unul dintre astronomii ce a contribuit la cercetare.

Cercetarea arată că acesta nu este un fenomen obişnuit de consumare a unei stele de către o gaură neagră, deoarece a durat aproximativ 14 luni. De fapt, gaura neagră ar fi ajuns la aceste dimensiuni uriaşe prin intermediul absorbţiei repetate şi bruşte a unor cantităţi mari de gaze.

Acestea sunt primele imagini cu gaura neagră supermasivă din centrul galaxiei noastre VIDEO