Home » Stiinta » Călătoria în timp, posibilă? Savanţii ruşi au folosit un computer cuantic pentru a se întoarce în timp

Autor: Alexandru Voiculescu 03.15.2019
Cercetătorii ruşi susţin că au reuşit să inverseze curgerea timpului într-un experiment realizat cu un computer cuantic. Totuşi, este improbabil ca descoperirea să ducă la o maşină a timpului care ar lucra pe oameni.

Echipa de fizicieni a reuşit să restaureze computerul cuantic public al IBM la starea pe care o avea cu câteva momente înainte, conform studiului publicat pe 13 martie în Nature Scientific Reports.

Rezultatul poate avea implicaţii enorme pentru viitorul fizicii cuantice, a computerelor cuantice şi pentru înţelegerea timpului, scrie Futurism.

„Am creat artificial o stare care evoluează într-o direcţie opusă de cea a săgeţii termodinamice a timpului”, a precizat Gordey Lesovik, fizician la Institutul de Fizică şi Tehnologie din Moscova, care a condus proiectul de cercetare.

Echipa lui Lesovik a lucrat cu savanţii de la Laboratorul Naţional Argonne din Illionis, Statele Unite, pentru a realiza mii de experimente pe un sistem cuantic programat să inverseze săgeata timpului chiar şi a unui singur electron.

După mii de încercări, fizicienii au reuşit să readucă sistemul la starea iniţială în 85% din timp, dar doar dacă lucrau cu un sistem simplificat de doi qubiţi. Unul mai complex, chiar şi cu 3 qubiţi, era prea haotic, iar experimentul funcţiona în doar 49% dintre cazuri.

Ar fi posibilă călătoria în timp? Da, printr-o „gaură de vierme”, spune un astrofizician