Home » Știință » Sateliţii Starlink, pe care vrea să îi lanseze SpaceX, ar putea fi un pericol pentru planetă

Publicat: 15.05.2019
În viitorul apropiat, SpaceX vrea să lanseze primul lot de sateliţi Starlink. Unii oameni de ştiinţă avertizează însă asupra unui potenţial pericol la care aceştia contribuie.
SpaceX a anunţat că va lansa miercuri primul lot de sateliţi artificiali Starlink, aceştia trebuie să formeze o constelaţie artificială care va facilita accesul la internet de mare viteză.

Deşi un astfel de efort pare să producă efecte pozitive, consolidând avansul tehnologic, unii oameni de ştiinţă sunt de părere că această lansare prezintă un risc ascuns. Mai exact, ei sunt de părere că, în cazul unui scenariu negativ, se poate declanşa fenomenul numit de către comunitatea ştiinţifică „sindromul Kessler”, notează Futurism.

Acest sindrom Kessler nu este de natură medicală, ci presupune un scenariu în care obiectele aflate pe orbita joasă a Terrei se ciocnesc şi produc resturi care impiedică părăsirea plantei. Mai simplu, scenariul propus de către cercetătorul NASA Donald Kessler, în 1979, pleacă de la presupunerea că sateliţii artificiali pe care i-am lansat de-a lungul timpului se pot ciocni şi că una din implicaţiile acestor ciocniri poate fi formarea unui „nor” din deşeuri care să graviteze în jurul planetei noastre.

Oficialii companiei SpaceX declară că un astfel de scenariu a fost luat în calcul atunci când au fost construiţi sateliţii. Soluţia pe care oamenii de ştiinţă o folosesc pentru a stopa producerea unei situaţii asemănătoare celei propuse de către Kessler implică plasarea constelaţiei tehnologice Starlink într-o orbită joasă, iar atunci când atracţia gravitaţională va trage sateliţii către suprafaţa planatei, ei vor fi incineraţi de frecarea cu aerul la intrarea în atmosferă.

„Trebuie să fim foarte atenţi la aceste situaţii”, a declarat Glenn Peterson, inginerul care a calculat că pot avea loc până la 67.000 de coliziuni anual.

Meteorologii au anunțat cum va fi vremea în luna iulie
Frații Wright, primii oameni care au zburat cu avionul. Au inventat, construit și pilotat cu success primul avion din lume
Hainele de munte încă mai conțin chimicale eterne în ciuda riscurilor deja știute
Arestat, un politician român și-a descris astfel profesia: „fost și viitor ministru”
Premieră istorică: China a adus pe Pământ primele mostre de pe fața nevăzută a Lunii
David Bale, tatăl actorului Christian Bale și unul dintre cei mai mari activiști pentru protejarea mediului și drepturile animalelor
O firmă suedeză vrea să transforme palele de la turbinele eoliene în baterii gigantice
Cromozomul Y evoluează mai repede decât cromozomul X, arată un studiu pe primate
Test de cultură generală. Cum apar deșerturile?
De ce se spune că în Nigeria anvelopele nu mor niciodată
Un bărbat care s-a rătăcit într-o pădure din statul american din California a slăbit 13 kg în 10 zile
Peste 230.000 de oameni, așteptați la Electric Castle. Ce buget are festivalul în acest an?
Apple, luat în vizor de Comisia Europeană. Ce riscă producătorul iPhone?