Home » Stiinta » Cea mai asemănătoare planetă Terrei, descoperită până în acest moment

Cea mai asemănătoare planetă Terrei, descoperită până în acest moment

Autor: Adrian Popovici 06.25.2019
Cea mai asemănătoare planetă Terrei, descoperită până în acest moment
Descoperirea unor noi exoplanete devine un eveniment comun, dar ultima descoperire din acest domeniu ne aduce în faţa celei mai asemănătoare planete Terrei până în acest moment.

Domeniul descoperirii exoplanetelor a avansat foarte mult în ultimii ani, de aceea, ştirile conform cărora astronomii au mai identificat noi exoplanete tind să devină de rutină. Totuşi, chiar şi în aceste condiţii, vânătorii de exoplanete au reuşit să producă o nouă surpriză. Mai exact, oamenii de ştiinţă sunt de părere că au reuşit să descopere cea mai asemănătoare planetă Terrei până în acest moment, notează Futurism.

Teegarden b este o exoplanetă mică care orbitează în ceea ce astronomii ar numi „curtea noastră din spate”, mai exact, steaua în jurul căreia orbitează este pe poziţia 24 pe lista celor mai apropiate stele de Sistemul nostru solar. Oamenii de ştiinţă care au făcut descoperirea sunt de părere că există o multitudine de aspecte asemănătoare între această exoplanetă şi planeta noastră, dar asta nu înseamnă că ar putea reprezenta un mediu favorabil vieţii umane.

Exoplanetele din sistemul Teegarden au fost descoperite la Observatorul Spaţial Calar Alto din Spania. Teegarden B a fost descoperită împreună cu o altă planetă, numită Teegarden c.

Steaua în jurul căreia gravitează cele două exoplanete are doar a zecea parte din masa Soarelui nostru, totuşi, în ciuda acestui fapt, acestea se află la o distanţă care să permită existenţa unui climat temperat. În studiul astronomilor, aceştia au ajuns la concluzia că Teegarden b are un scor de 0,94 din 1,0 pe o scară care măsoară similitudinea cu Terra, unde scorul maxim indică o replică perfectă a planetei noastre.

Astronomii mai au de descoperit o multitudine de detalii despre cele două noi exoplanete. Până în prezent, oamenii de ştiinţă au reuşit să determine masa şi distanţa orbitală a acestora, însă mărimea acestor planete rămâne în continuare un mister.

Au fost descoperite 18 noi exoplanete de mărimea Terrei