Home » Știință » Vidurile spaţiale ar putea reprezenta cheia măsurării precise a expansiunii cosmice

Publicat: 27.07.2019
Vidurile spaţiale sunt acele zone aflate între galaxii în care materia lipseşte cu desăvârşire sau se află în cantităţi infime.

Oamenii de ştiinţă sunt de părere că studierea vidurilor spaţiale, a spaţiilor care se formează între galaxii de-a lungul milioanelor de ani se poate dovedi utilă pentru stabilirea cu precizie nemaiîntâlnită a expansiunii cosmice, notează Science Alert.

Pentru această nouă metodă de măsurare a expansiunii universale, oamenii de ştiinţă de la Universitatea Protsmouth, au descoperit o nouă metodă prin care este posibilă o măsurare mai precisă a distorisiunii luminii cauzate de efectul Doppler. Oamenenii de ştiinţă sujt de părere că astfe pot măsura variaţia frecvenţei undelor de lumină care au fost distrosionate de cătretrecerea prin proximitatea vidurilor cosmice. Înţelegerea modului în care s-au format şi în care arată aceste viduri oferă informaţii importante despre rata şi direcţia expansiunii Universului, începând cu Big Bang-ul.

Cercetătorii mai explică faptul că măsurarea vidurilor poate oferi informaţii importante despre propietăţile unor dintre cele mai misterioase fenomen din Univers: materia întunecată şi energia întunecată, cele două însumând 95% din Univers.

Studiile anterioare au ajuns la concluzia că materia întunecată este cea care funcţionează într-un mod asemănător unui adeziv, ţinându-le împreună, în timp ce energia întunecată are propietăţi opuse, fiind răspunzătoare de expansiunea universală.

7 enigme încă nedescifrate ale Universului