Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Ce s-ar întâmpla dacă ai deveni materie întunecată?

Ce s-ar întâmpla dacă ai deveni materie întunecată?

Publicat: 07.01.2018
Corpul uman este alcătuit din aproximativ 10^28 de particule, toate legate între ele. Masa normală a unui corp variază între 50 şi 100 de kilograme şi este reţinut de forţa gravitaţională a Pământului. Materia întunecată este diferită. Nu interacţionează cu forţele nucleare şi electromagnetice şi nu interacţionează cu alte particule (normale sau de materie întunecată).

Aşadar, ce s-ar întâmpla cu o fiinţă umană dacă, instantaneu, toate particulele ar deveni materie întunecată?

Aici, pe Pământ, suntem făcuţi din materie normală, de obicei sub formă de atomi. La nivel subatomic, nucleul atomic este ţinut de forţa electromagnetică, care, în esenţă, ţine tot corpul nostru laolaltă, putând lega atomii pentru a forma molecule, celule şi organe, scrie Forbes.

Atracţia gravitaţională a Pământului ne ţine la suprafaţă, în timp ce forţa electromagnetică a atomilor ce constituie planeta ne ţine să nu ne prăbuşim. Ce ar fi dacă, în loc de particulele Modelului Standard, am avea particule de materie întunecată, care interacţionează doar gravitaţional?

Primul lucru care s-ar întâmpla ar fi acela că organismul s-ar disipa şi ar dispărea din faţa privitorului. Apoi, cu o viteză de aproximativ 3.000 m/s pentru fiecare proton şi neutron, materia s-ar împrăştia la întâmplare în toate direcţiile. Chiar şi la această viteză, particulele nu pot scăpa de atracţia gravitaţională. Fiecare particulă ar intra apoi într-o orbită eliptică în jurul centrului Pământului. Fără forţa electromagnetică, materia întunecată va putea trece prin Pământ, până ar ajunge în poziţia iniţială. Călătoria ar dura aproximativ 90 de minute.

Particulele nu ar pierde energie atunci când efectuează aceste orbite prin interiorul planetei. Pentru că nu este nicio forţă, alta decât gravitaţia, vor continua aceste orbite pe un timp nedeterminat.

Corpul nu se va reface din aceste particule de materie întunecată, dar fiecare particulă va trece prin punctul prin care înainte a fost particula normală. Acest lucru se va întâmpla dacă nu adăugăm un alt element, anume influenţa Soarelui şi a Lunii asupra Pământului. Această forţă exercitată de corpurile din exterior nu se aplică şi în cazul particulelor de materie întunecată, ceea ce înseamnă că deşi rotirea Terrei încetineşte cu 10-20 de microsecunde pe an, materia întunecată îşi va păstra aceeaşi viteză, ceea ce duce la o deplasare a punctului de reîncepere a unei orbite a materiei întunecate.

Prima imagine cu materia întunecată din Univers? Fizicienii nu au o explicaţie pentru ce au văzut în centrul galaxiei noastre