Home » Stiinta » Cercetătorii au reuşit să identifice factorul genetic care ar putea duce la distrugerea virusului HIV

Adrian Popovici 09.30.2019
În prezent, virusul HIV nu poate fi eliminat complet din organismul uman, acesta având capacitatea de a-şi introduce codul genetic în ADN.

Cercetătorii de la Facultatea de Medicină a Universităţii California au identificat principalul factor genetic care controlează reproducerea virusului HIV, care atunci când este dezactivat sau eliminat complet duce la dispariţia virusurilor HIV deazctivate, notează Medicalxpress.

„Acest factor genetic a fost căutat de către cercetătorii din domeniu pentru mai bine de trei decenii”, explică dr.  Tariq Rana, profesor de pediatrie şi genetică al Facultăţii de Medicină a Universităţii California. El mai adaugă: „Prin modificarea ARN-ului necodant putem preveni recurenţa HIV în celulele T şi microglii la încetarea medicamentaţiei retrovirale, sugerând că avem potenţialul terapeutic să eradicăm HIV şi SIDA.

Într-un studiu recent, cercetătorii au explicat modul în care o secvenţă de ARN lung necodant, HIV-1 Enchanced LncRNA (HEAL), este mai prezentă în cazul persoanelor care sunt infectate cu HIV. Conform oamenilor de ştiinţă, această secvenţă a apărut recent şi are rolul de a controla replicarea virusului HIV în celulele macrofage, microglii şi celulele T.

Folosind o combinaţie de abordări, dinspre genetică, biochimie şi al studiului celulelor, cercetătorii au aflat că dezactivarea secvenţei HEAL sau chiar îndepărtarea acesteia cu ajutorul tehnologiei CRISPR-Cas9 a oprit reapariţia HIV odată cu întreruperea tratamentului antiretroviral.

„Studiile noastre sugerează că HEAL joacă un rol crucial în patogeneza HIV”, a declarat dr. Rana. „Studiile viitoare vor trebui să explice mecanismul prin care secvenţa HEAL apare în cazul indivizilor infectaţi cu HIV, totuşi, aceste descoperiri ar putea fi exploatate în scop terapeutic”, a mai adăugat dr. Rana.

Studiul citat a fost publicat în jurnalul mBio.