Home » Știință » Modul în care ne construim clădirile ar trebui regândit. O posibilă direcţie ar putea fi reprezentată de către bacterii, susţine un profesor american

Publicat: 10.05.2020
O astfel de tehnologie ar putea reduce emisiile de praf şi noxe ale industriei de construcţii.

Will Srubar, profesor al Universităţii Colorado Boulder şi cercetător în domeniul ingineriei şi al materialelor de construcţie, a argumentat într-un eseu din ”The Conversation” că este necesară o regândire a modului în care ne construim casele şi toate celelalte clădiri pe care le folosim. Acestea susţine că un beton în care se află bacterii ar putea să reducă poluarea produsă de către această industrie şi, în plus, ar avea avantajul de a se autoconstrui şi autorepara, notează Futurism.

„Arhitectura vie trece de pe tărâmul ficţiunii ştiinţifice în laborator, deoarece echipele interdisciplinare de cercetători transformă celulele vii în fabrici microscopice”, a scris profesorul care în ultimii ani şi-a concentrat activitatea de cercetare către acest domeniu.

Aceste materiale de construcţie „vii” ar reduce, în teorie, emisiile de gaze şi praf, dar ar fi şi o alternativă optimă din punct de vedere economic şi asta deoarece costurile asociate producerii şi asamblării acestor materiale. Cercetătorul subliniază şi faptul că folosirea acestor materiale va reprezenta o schimbare importantă a paradigmei pe care o avem legat de modul în care construim clădirile.