Home » Stiinta » Atmosfera lui Marte se scurge. Noile imagini publicate de NASA îi pot strica planurile lui Elon Musk

Autor: Ioana Matei 06.01.2020

O nouă animație incredibilă produsă de NASA dezvăluie modul în care atmosfera lui Marte se scurge încetul cu încetul din cauza Soarelui. Noile imagini i-ar putea strica planurile lui Elon Musk, fondatorul SpaceX, care dorește să colonizeze Planeta Roșie.

Animația arată că magnetosfera lui Marte este prea slăbită pentru a proteja planeta împotriva furtunilor solare nemiloase. Aceste fenomene cosmice au dispersat deja mare parte din atmosfera planetei. Animația a fost creată cu ajutorul datelor colectate de nava spațială MAVEN a NASA în timp ce orbita în jurul Planetei Roșii.

Noile imagini publicate de NASA

Noile imagini oferite de NASA mai oferă și cea mai bună priveliște asupra curenților electrici care înconjoară Marte.

Cercetările anterioare au încercat să explice cum de Marte își pierde treptat mare parte din atmosferă. Studiile au dat vina cel mai des pe furtunile uriașe de nisip de la suprafață. Totuși, un nou studiu argumentează că interacțiunile magnetice dintre magnetosfera planetei și furtunile solare sunt responsabile pentru îndepărtarea atmosferei lui Marte, subliniază Futurism.

Cum se scurge atmosfera planetei Marte

„Atmosfera lui Marte se comportă puțin precum o sferă metalică cu un circuit electric”, a declarat Robin Ramstad. Acel circuit este direct cauzat de furtunile solare puternice, a adăugat Ramstad, în cadrul unei conferințe de presă.

Oamenii de știință au știut de mult timp că magnetosfera Pământului protejează planeta de razele periculoase ale Soarelui și furtunile sale solare. Totuși, aceste noi cercetări arată într-un mod mai clar ca oricând impactul pe care îl au acele furtuni.

Cercetătorii sugerează că aceste furtuni solare ar fi provocat atâtea pagube în atmosfera lui Marte încât ar fi schimbat complet înfățișarea planetei. Lumea care era cândva luxuriantă și plină de apă, a rămas acum doar o rocă spațială stearpă.

Noul studiu a fost publicat în jurnalul Nature Astronomy.

Marte a avut cel puţin două depozite antice de apă