Home » Stiinta » Iată cum ar arăta apusurile de soare văzute de pe alte planete. Animația inedită creată de NASA

Autor: Ioana Matei 06.30.2020

Geronimo Villanueva, om de știință de la Centrul Spațial Goddard al NASA, a creat simulări uimitoare care demonstrează cum ar arăta apusurile de soare pe diferite planete.

Animația prezintă ce anume am putea vedea printr-un obiectiv fisheye (ochi-de-pește) îndreptat spre cer de pe suprafața planetei. Un astfel de obiectiv a devenit foarte popular în ultimii ani și oferă o perspectivă nouă care permite captarea imaginilor de o întindere pe care ochiul uman nu o poate acoperi.

Așadar, ca să ne bucurăm pe deplin de animația inedită trebuie să alegem opțiunea full-screen pentru efectul dorit.

Cum apune soarele pe alte planete

O a doua animație demonstrează cum ar arăta aceleași apusuri de soare, însă dintr-o perspectivă mai convențională.

Apusurile de soare arată diferit pe fiecare planetă din cauza interacțiunii dintre razele solare și atmosfera planetelor.

Spre exemplu, un apus pe Uranus ar apărea în mare parte de culoare albastră, pălind într-o nuanță de turcoaz verzui din cauza hidrogenului, heliului și metanului din atmosferă care absorb partea roșie din spectrul vizibil de lumină. Din motive similare, cerul de pe Terra pare albastru în zilele mai senine.

Pe de altă parte, pe Planeta Roșie, apusurile ar trece de la nuanțe de maro la unele mai albastre, din cauza particulelor de praf care împrăștie partea albastră din spectrul vizibil.

NASA a creat o animație uimitoare care arată apusul Soarelui pe diverse planete

Pentru a crea simulările, Villaneuva a folosit un instrument disponibil online, numit Planetary Spectrum Generator, care este capabil să reproducă aparența cerului văzut seara pe diverse planete, scrie Futurism.

Instrumentul online a fost conceput pentru a ajuta oamenii de știință să interpreteze mai bine măsurătorile de lumină din alte lumi. Astfel, cercetătorii pot afla structura chimică prezentă în atmosferele planetelor.

Astronomii ar fi surprins, în premieră, imagini cu nașterea unei planete. Uite cum se formează o nouă lume