Home » Știință » Astronomii au descoperit „veriga lipsă” a Găurilor Negre în centrul unei galaxii fantomatice

Sursa foto: Cardiff University
Publicat: 20.07.2020

O galaxie „slăbită” și „fantomatică” aflată la 10 milioane de ani-lumină depărtate a oferit astronomilor un fel de „Sfântul Graal” al Găurilor Negre.

În mijlocul său se află o Gaură Neagră care pare să aparțină unei clase înșelătoare de Găuri Negre de categorie mijlocie, o descoperire ce ar putea să ajute cercetătorii să înțeleagă cum s-au format unele dintre cele mai masive Găuri Negre.

Galaxia este una pitică, numită Mirach’s Ghost sau NGC 404. Oamenii de știință au suspectat de mult timp că galaxia găzduiește o „verigă lipsă” a Găurilor Negre cu masă intermediară. Acum, o nouă tehnică pare să fi confirmat aceste suspiciuni, oamenii de știință descoperind o Gaură Neagră în interiorul lui NGC 404 cu o masă de 550.000 de ori mai mare față de cea a Soarelui.

O enigmă uriașă pentru astronomi

Așadar, noua descoperire este extrem de importantă pentru înțelegerea modului în care Găurile Negre supermasive se formează și se dezvoltă.

Găurile Negre supermasive reprezintă o enigmă uriașă pentru comunitatea științifică. Cercetătorii cunosc bine cum se formeaza Găurile Negre mici cu masă stelară, care, de fapt, sunt miezurile moarte ale stelelor masive.

Indicii despre istoria evoluției Găurilor Negre

Galaxiile pitice au tendința să păstreze indicii privind istoria evoluției Găurilor Negre mult mai bine decât rudele lor mai mari. Înțelegerea caracteristicilor Găurilor Negre cu masă intermediară ar putea fi un câștig enorm oamenii de știință, scrie Science Alert.

În trecut, au mai fost descoperite și alte Găuri Negre supermasive cu masă scăzută. O galaxie numită NGC 4395 are o Gaură Neagră cu 360.000 de mase solare, iar Gaura Neagră din centrul galaxiei POX 52 are 160.000 de mase solare.

Cât de mult te poți apropia de o gaură neagră înainte să îi cazi în capcană

Gaura neagră din mijlocul Căii Lactee devine mai activă

Astronomii au surprins o gaură neagră care a devorat atmosfera unei stele, lăsând în urmă doar nucleul acesteia

Unde ajungi dacă călătoreşti printr-o gaură neagră?