Home » Știință » Redarea mobilității persoanelor paralizate este posibilă prin identificarea neuronilor care o fac posibilă

Publicat: 23.07.2020

Cercetătorii au reușit să facă niște șoricei să meargă din nou prin stimularea nervilor din măduva spinării.

Oamenii de știință de la Institutul Federal de Tehnologie din Lausanne au reușit să redea mobilitatea unor rozătoare cu ajutorul inteligenței artificiale. Cercetătorii au folosit algoritmii pentru a identifica neuronii răspunzători de coordonarea mișcărilor, notează Medicalxpress.

Acest studiu ar putea sta la baza unor noi abordări legate de tratarea traumelor suferite la nivelul măduvei spinării. Cercetătorii mai speră, de asemenea, că munca lor va permite o serie de progrese și în alte domenii ale cercetării biomedicale.

Un studiu pe șoareci

În cadrul acestui studiu au fost folosiți șoricei, aceste animale fiind asemănătore oamenilor în ceea ce privește măduva spinării. Oamenii de știință explică faptul că la nivelul măduvei se pot identifica peste 50 de tipuri de neuroni. Aceste celule nervoase se diferențiază prin modul în care răspund la tratamentul administrat.

Identificând cu exactitate tipurile de neuroni care controlează mișcările, cercetătorii pot înțelege mai bine ce se întâmplă la nivel celular atunci când acești stimuli au ca rezultat recuperarea imediată a capacității de deplasare. Aceștia pot viza în mod specific acei neuroni care sunt activați prin stimulare, sporind astfel eficacitatea tratamentului.

Pentru a identifica acei neuroni are joacă un rol important în controlarea mișcărilor, cercetătorii au folosit un algoritm care „sorta” celulele din țesuturile vizate. Acest algoritm poate de asemenea să ia în calcul și modul în care diferitele gene se manifestă la nivelul celulelor studiate.

„Este o metodă statistică robustă, care poate fi aplicată oricărei perturbații”, explică cei doi autori ai studiului, Michael Skinnider și Jordan Squair. Cercetătorii mai adaugă faptul că creșterea capacității de a face diferența între diferitele tipuri de celule reprezintă un avantaj pentru eficiența tratamentului.

Studiul a fost publicat în Nature Biotechnology.