Home » Știință » Cercetătorii au descoperit cum să încetinească creșterea celulelor de cancer mamar

Sursa foto: Unsplash
Publicat: 31.07.2020

O echipă de oameni de știință a descoperit o modalitatea de a încetini creșterea celulelor stem de cancer mamar în laborator.

Studiul ar putea duce în cele din urmă la dezvoltarea de tratamente pentru tipuri de cancer mamar care nu pot fi tratate deocamdată.

În jur de trei sferturi dintre femeile care au cancer mamar au tumori pozitive pentru receptorii de estrogen. Unele celulele de cancer au receptori care se atașează de estrogen și depind de dezvoltarea sa.

Deși medicamentele anti-estrogen pot preveni reapariția în majoritatea cazurilor de cancer mamar, tumorile reapar în unul din patru cazuri.

Celulele de cancer intră în stare latentă și nu pot fi atacate

Multe dintre aceste femeie trebuie să se confrunte din nou cu cancer după mai mulți ani, pentru că unele dintre celulele canceroase rămân chiar și după tratament.

Celulele, numite celule stem de cancer, intră în stare latentă și nu pot fi atacate prin intermediul terapiilor anti-estrogen.

Oamenii de știință au descoperit acum că aceste celule au un receptor numit interleukin 1. Echipa a aflat că un inhibitor biolog al acestui receptor numit Anakinra, folosit pentru a trata artrită reumatoidă, a reușit să reducă abilitatea celulelor stem de cancer de a forma colonii in vitro.

„Drumul este lung dar suntem încântați de descoperirile recente”

Totuși, este nevoie de mai multă cercetare pe animale și oameni înainte ca echipa să confirme dacă medicamentele care vizează receptorul interleukin 1 ar putea fi un tratament eficient, scrie MedicalXpress.

„Rezistența la terapiile anti-estrogen în cazul pacienților cu cancer mamar este o problemă majoră, una pe care oamenii de știință au încercat să o rezolve de mulți ani. Multe medicamente au fost analizate de cercetători și încă mai căutam o soluție pentru acești pacienți. Totuși, majoritatea medicamentelor vizează celulele active, în timp ce noi dorim să atacăm celulele latente. Așadar, sperăm ca aceste femei să beneficieze într-o bună zi de tratament. Drumul este lung dar suntem încântați de descoperirile recente”, a spus dr. Bruno Simões, de la Universitatea din Manchester.

Un test de sânge depistează 5 tipuri de cancer cu până la patru ani înainte de stabilirea diagnosticului