Home » Știință » Un grup de cercetători a testat un vaccin anti COVID-19 fără a avea dovezi că acesta ar fi eficient

Vaccinul testat nu a fost aprobat de către autoritățile americane.
Publicat: 01.08.2020

Vaccinul testat nu a fost aprobat de către autoritățile americane.

Căutarea unui vaccin împotriva COVID-19 acaparează o cantitate mare de resurse și un mare număr de oameni de știință, iar în unele cazuri, rezultatele au început să se vadă. Aparent, în această cursă au intrat și unele grupuri independent de cercetători, unul dintre acestea RADVAC, reușind chiar să testeze un astfel de vaccin.

RADVAC, Rapid Deployment Vaccine Collaborative, este o inițiativă din care fac parte în jur de 20 de cercetători, experți în tehnologie și entuziaști ai științei și aparent aceștia au testat un vaccin propriu împotriva COVID-19, notează Live Science.

Membrii grupului nu au solicitat aprobarea FDA, Food and Drug Administration, pentur a crea sau distribui vaccinul în cercurile lor sociale. Preston Estep, fondatorul RADVAC, a declarat că FDA nu are competențe în ceea ce privește proiectul, deoarece participanții își amestecă și administrează vaccinul singuri, fără să plătească comisioane în schimb.

O soluție făcută în casă pentru pandemie?

„Nu sugerăm că oamenii își schimbă comportamentul dacă poartă măști, dar vaccinul oferă multiple potențiale straturi de protecție”, explică Estep.

RADVAC nu are dovezi că vaccinul pe care l-a distribuit oferă o formă de imunitate și în prezent folosește laboratorul de genetică al Universității Harvard pentru a verifica asta.

„Cred că avem un risc mult mai mare din partea COVID (decât din partea vaccinului experimental n.r), având în vedere în câte modalități îl poți contracta și cât de variabile sunt consecințele sale”, explică George Church, cel care conduce acest studiu despre vaccin.

Membrii grupului au publicat din luna iunie o „rețetă” a acestui vaccin, sub care au adăugat un avertisment în care atrag atenția că cei care o folosesc trebuie să își asume „întreaga responsabilitate” în ceea ce privește consecințele.

Această rețetă conține peptide, fragmente de proteine identificate în coronavirus care, teoretic, ar trebui să determine un răspuns imunitar din partea sistemului imunitar.