Home » Știință » Astronomii au găsit șase galaxii care orbitau în jurul unei găuri negre gigantice

Oamenii de știință explică faptul că galaxiile au fost prinse de gravitația găurii negre la scurt timp după Big Bang. Credit foto: Pixabay
Publicat: 06.10.2020

Teoriile oamenilor de știință explică faptul că găurile negre care au apărut la începutul Universului s-au format din colapsul gravitațional al primelor stele, dar, în prezent aceștia nu au o explicație solidă pentru modul în care aceste găuri negre au devenit supermasive. Această nouă gaură neagră datează de când Universul nu avea nici măcar un miliard de ani și cântărește de un miliard de ori mai mult decât masa Soarelui nostru și a fost observată de Observatorul Sudic European (ESO), notează Science Alert.

Existența acestei găuri negre reprezintă un mister

Oamenii de știință explică că descoperirea lor ajută la furnizarea unei explicații a modului în care s-ar fi putut dezvolta găurile negre supermasive, precum cea din centrul Căii Lactee. Acest lucru se datorează faptului că astronomii cred că filamentele care prind grupul de galaxii transportă suficient gaz pentru a „alimenta” gaura neagră, permițându-i să crească mereu.

„Galaxiile stau și cresc acolo unde filamentele se încrucișează, iar fluxurile de gaz, disponibile pentru a alimenta atât galaxiile, cât și gaura neagră centrală, pot curge de-a lungul filamentelor”, mai adaugă cercetătorul Marco Mignoli, astronom la Institutul Național de Astrofizică (INAF) din Bologna, care a condus cercetarea.

Mignoli a spus că până acum nu a existat „nicio explicație bună” pentru existența unor astfel de găuri negre uriașe timpurii.

Cercetătorii au spus că este posibil ca structura rețelei să se fi format cu ajutorul materiei întunecate, despre care se crede că atragea cantități uriașe de gaz în Universul timpuriu. „Descoperirea noastră susține ideea că cele mai îndepărtate și masive găuri negre se formează și cresc în halouri masive de materie întunecată în structuri la scară largă și că absența unor detectări anterioare ale acestor structuri s-a datorat probabil limitărilor observaționale”, a spus co -autorul Colin Norman de la Universitatea Johns Hopkins.

Întreaga rețea este de peste 300 de ori mai mare decât Calea Lactee, potrivit unei declarații a ESO. De asemenea aceste galaxiile sunt și unele dintre cele mai puțin luminoase pe care le pot observa telescoapele actuale. Cercetătorii adăugă că descoperirea a fost posibilă doar folosind cele mai mari telescoape optice disponibile, inclusiv telescopul ESO din deșertul Atacama din Chile.

Studiul a fost publicat în Astronomy & Astrophysics.